barbier/kapper

  • ken veldhuis
    Message 1 of 1 , Jan 27, 2009
      Irene schreef :

      <Was je heit Barbier in Sneek?
      Mijn opa had er een kappers/barbier zaak in de jaren 1916-1924 ongeveer.
      staat een foto van op mijn site>

      Hoi Irene,

      Ne. Hij heeft zijn opleiding gehad bij Boschma in Wommels (c1924-29), Douma te Garijp (1929-32) en heeft toen een  jaar of twee in Oosterwolde gewerkt. Daarna te Ternaard gevestigd in "de Stadt Rijssel" alwaar ik geboren ben.
      Hij heeft zijn herrineringen opgeschreven, eerst in stukjes (vertaald in het Nederlands) in de Dokkumer Courant gepubliceerd (1984).  Zelf heb ik het in het origineel Frysk uitgegeven (2001). Google "Jetze Veldhuis" of kijk maar eventjes op de Sneuper site van de Historische Vereniging NO Friesland.

      met vr groet,
      Keimpe