Kutsch

  • sonja neyen
    Message 1 of 2 , Dec 30, 2008
      Wat is er bekend over de familie Kutsch.
      Is er ergens een boekje over ze of iets anders
      Ik heb begrepen dat het gegoede inzeters van Leeuwarden en omgeving waren.
      Ze huwde met 3 keer met een Brouwer uit mijn familie
      1 Amelia Johanna Kutsch geb.Leeuwarden 29-01-1708 dochter van Johan Reinhard (J.U.D) rentmeester van regentess
      Marie Louise van Oranje Nassau huwde 24-11-1743 Haskerhorne attestattie Tjalleberd
      Petrus Brouwer, predikant te Tjalleberd en Sybrandaburen geb.5-2-1714 leeuwarden Ned.herv.
      zoon van Pieter menno heebel Brouwer en Uilkjen Velda

      2. Jan Karel Kutsch geb.Leeuwarden 14-07-1704 gedoopt Jean Charles
      Zelfde vader en moeder dus broer van Amelia
      gehuwd Catharina Brouwer ( zus van petrus) geb.Leeuwarden 01-08-1708

      3. Carolus Kutsch, predikant geb.28-01-1718 Leeuwarden (zelfde Vader en Moeder, dus broer van de anderen hierboven)
      gehuwd 22-09-1745 te Makkum Wonseradeel attestatie Leeuwarden met
      Julian Pieters Brouwer (zelde vader en moeder)

      Ik zoek b.v. nog de gegevens van de andere broers en zussen
      Henric Willem Kutsch gehuwd Hiddinga geb.26-12-1699 Leeuwarden gehuwd 12-08-1736 Leeuwarden (Had hij kinderen)
      Gabriel Jodocus Kutsch geb 15-12-1701 Leeuwarden
      Tarquinius(Tjerk) Bernardus Kutsch 01-07-1706 waarschijnlijk Indonesie gestorven?
      Luis Charles geb. 12-05-1710 Leeuwarden
      Caroline Elisabeth Kutsch geb. 08-05-1716 Leeuwarden.

      Verder alles wat er te weten of te vinden is over deze familie
      Is er iemand onder jullie die meer weten?
      vr. gr En een Gelukkig Nieuwjaar straks
      Sonja Neyen

    • reyacta
      Message 2 of 2 , Dec 30, 2008
        Hoi,

        Op het leeuwarder archief ligt een dossier(s) over ze.
        Dat kan echter van alles zijn, van wat losse aantekeningen tot een
        compleet uitgewerkt iets.

        http://www.gemeentearchief.nl/html/nl/317/Genealogische_dossiers?dbnaam=adresboek1872

        De bibliotheek van Tresoar kun je ook doorzoeken.
        hoofdsite > Onderzoek > Bibliotheek >
        Kutsch in de titel:

        Titel: Kutsch genealogie / M.J. van Lennep
        Auteur: M.J. van Lennep
        Jaar: 1962
        Uitgever: [S.l.]
        Annotatie: ill
        Overdr. uit: Genealogysk jierboekje, 1962; p. 15-30
        Omvang: 15 p
        Persoon als onderwerp: Kutsch Koetsch
        Systematische code: 11-16; 12
        Aanvraagnummer: Pb 16578