boeken...

  • Appy de Vries
    Message 1 of 13 , Dec 27, 2008
      Mensen;
      Wie kan mij helpen??
      Ik zoek;
      ''Nederlands Patriciaat''
      1993 [uitgegeven Centraal Bureau
      voor Genealogie],
      Friese Families.
      en
      ''Stinsen en States''
      Adelijk wonen in Friesland, door
      Ronald Elward/Peter Karst Karel,
      [ 1990 ].
      ISBN.90 33002345/CIP
      NUGI 923.
      graag info,
      Groetsjes
      Appy.

    • Cor
      Message 2 of 13 , Dec 27, 2008
        Lady Appy,

        Stinsen en states is in Tresoar.
        Dus als ik daar wat uit moet kopieeren:
        Uwes dienaaar wacht verdere opdrachten af.
        Adellijke herinneringen ophalen?? Als ik ZO vrij mag zijn.
        Stuur die dan maar prive.
        Nr: 1 kon ik niet vinden.

        Goed adellijk 2009 gewenst.

        Cor.

        Message 3 of 13 , Dec 27, 2008
          Cor;
          Ik vind dit heel aardig van jouw,
          maar ik zou ze graag zelf
          willen hebben,ik heb ze alle twee hier voor mij liggen,maar dezen zijn van
          Gosse Sp.,
          in eerste instantie gaat het over
          de fam.Heloma enz.....
          valt mee toch?,dus gewoon Appy.
          folle groetsjes!

          Message 4 of 13 , Dec 27, 2008
            Kan deze het zijn?
            http://boeken.tweedehands.net/antiquariaat/nederlands-patriciaat-
            1959-19-95.html

            Johan

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Appy de Vries"
            <appydevries@...> wrote:

            > Mensen;
> [...]
          • johanpetermels
            Message 5 of 13 , Dec 27, 2008
              Dag Appy,

              Bij Bol.com ligt nog een exemplaar. Zoek op hun site met

              ISBN.9033002345

              Groet, Johan
            • Ayla
              Message 6 of 13 , Dec 27, 2008
                http://www.beslist
                nl/boeken/d0000385131/Wandelen_Rond_Friese_Stinzen_En_States.html
                14,50

              • Irene Visser
                Message 7 of 13 , Dec 27, 2008
                  Hai Appy,

                  is die Stinsen en states niet via de Leeuwarder courant meer te koop?
                  Daar hebben wij ze toen wel gekocht.

                  groetjes Irene.

                • Annemarth Sterringa
                  Message 8 of 13 , Dec 27, 2008
                    Je zou op de ISBN zoekpagina kunnen kijken

                    https://www5.cbonline.nl/pls/apexcop/f?p=130:1010:1206301103474810

                    Groetsjes,
                    Annemarth

                    <appydevries@...> wrote:

                    > Mensen;
> [...]
                  • Janny van der Meer- de Vries
                    Message 9 of 13 , Dec 28, 2008
                      Beste Appy
                      Ik heb ook een tijdje naar dit boek gezocht
                      en het is te krigen op dze site
                      http://www.de-kantlijn.com/boekensite/buitenplaatsen_e_d_.htm
                      Hier heb ik het vandaan
                      Groetjes Janny van der Meer

                      ________________________________
                      Message 10 of 13 , Dec 28, 2008
                        Johan;
                        Inderdaad was hij er gisteren nog
                        maar vandaag niet meer!!
                        veel dank!
                        Appy.
                        Bij Bol.com ligt nog een exemplaar. Zoek op hun site met

                        ISBN.9033002345

                        Groet, Johan

                      • Gosse Freerk Spiekhout
                        Message 11 of 13 , Dec 28, 2008
                          Beste Appy

                          Het boekje van het friese patriciaat , het blauwe boekje, is te verkrijgen via het CBG in DEN HAAG WWW.CBG.NL onder het kopje uitgaven en dan patriciaat.
                          Het meest recente deeltje kost nu �51,75 maar de wat eerder uitgaven zijn iets goedkoper.
                          Voor zover ik weet zijn ze niet via de regulier boekhandel te koop, mogelijk wel antiquarisch mogelijk via de Slegte.
                          Hoop dat het lukt.
                          Mei freunlike groetnisse Gosse F. Spiekhout

                          To: Friesland-genealogy@yahoogroups.comFrom: appydevries@...: Sat, 27 Dec 2008 15:39:55 +0100Subject: [Friesland-genealogy] boeken...

                          Mensen;Wie kan mij helpen??Ik zoek;''Nederlands Patriciaat''1993 [uitgegeven Centraal Bureauvoor Genealogie],Friese Families.en''Stinsen en States''Adelijk wonen in Friesland, doorRonald Elward/Peter Karst Karel,[ 1990 ].ISBN.90 33002345/CIPNUGI 923.graag info,GroetsjesAppy.[Non-text portions of this message have been removed]

                        • Douwe
                          Message 12 of 13 , Jan 3, 2009
                            Dag Appy,
                            Staat daar ook iets in over Herdt Hessels Stellinga rond 1600 uit Minnertsga.
                            groet
                            Douwe

                            Message 13 of 13 , Jan 3, 2009
                              Douwe;
                              Minnertsga; Klein Hermanastate.

                              Wybren van Hermana
                              bezat in de zestiende eeuw
                              Klein en Groot Hermana.
                              De laatste dateert waarschijnlijk
                              uit de veertiende eeuw en kwam
                              na Wybrens dood aan zijn zoon
                              Johan.
                              Na zijn dood werd de state in 1616 afgebroken en werd er een boerderij
                              gebouwd.
                              Over Johans leven zijn nog wel
                              saillante details overgeleverd.
                              Hij was n.l. eerst getrouwd met
                              Womck van Eminga en daarna met
                              Anna van Dekema.
                              Deze laatste bewoonde de begane
                              grond van de state,terwijl
                              Johan met zijn bijzit Albert Meinesdr.
                              van Hallum de verdieping bewoonde.
                              Klein Hermana kwam aan '' Hessel ''
                              een andere zoon van Wybren.
                              Na hem werd de state bewoond door
                              Goffe van Camstra en kwam door
                              vererving aan Arent van Haersolte,
                              Jan van Echten en Carel Emilius
                              Baron Collet d''Escury ,allemaal niet-Friezen en opeenvolgende grietmannen
                              van Barradeel.
                              Na de dood van laatstgenoemde
                              werd het huis in 1836 afgebroken.

                              op de bladzyde 83 een inkttekening
                              door J.Stellingwerf begin achttiende eeuw.

                              Ik denk wel dat dit jouw fam.is Douwe.
                              groetsjes
                              Appy.
                              p.s.