plaatsnaam

  • M.E.Vijverberg-Kalkema
    Message 1 of 5 , Mar 23, 2001
      Lijstgenoten

      In een immigrantenrecord in de VS staat vermeld:

      afkomstig van Ke, Oostdongeradeel

      Waar is dit? Ik heb het nergens kunnen vinden.
      Met vriendelijke groet,

      Marjolijne E Vijverberg-Kalkema
      kalkema@...
      GWZ Homepage : http://come.to/gwz
    • Andrys Stienstra
      Message 2 of 5 , Mar 23, 2001
        Je mag voor de K een E lezen: Ee Iin het Fries: Ie) ligt nog steeds in de
        gemeente (Oost-)Dongeradeel. Je komst dat vaak in de immigrantenrecords
        tegen. Het is informatie van de immigranten opgeschreven door Amerikaanse
        ambtenaren: dus stik vol fouten!

        Andrys
[...]

        Yahoo! Groups Sponsor

        of: http://go.to/frgen .

        Het archief van deze Hazagebruikers-lijst met daarin alle sinds 8 juli
        1999 geposte berichten staat op

      • M.E.Vijverberg-Kalkema
        Message 3 of 5 , Mar 24, 2001
          At 08:33 PM 3/23/01 +0100, you wrote:
> [...]
          >gemeente (Oost-)Dongeradeel. Je komst dat vaak in de immigrantenrecords
          >tegen. Het is informatie van de immigranten opgeschreven door Amerikaanse

          Ach ja dat je op die records fouten vindt dat is me al jaren duidelijk.
          Maar van de K had ik toch echt geen E gemaakt, de k is immers een harde
          klank en de E een zachte.
          In ieder geval bedankt en ik ga weer verder en verder en verder...... Het
          blijft een fascinerende hobby, zelfs na 44 jaar.............

        • mazz
          Message 4 of 5 , Dec 31, 2004
            Jos,
            Nijbrongerga misschien?
            Marion
            Sydney

            Er staat iets als:
            (1648) Dec 30 Reijner Jansz. van Nij..ongerga en Griet Teuwesdr: van
            Warvershove.

            Op de plaats van het tweede puntje staat waarschijnlijk 'n "r", dus
            Nij.rongerga.
          • Appy de Vries (hotmail)
            Message 5 of 5 , Dec 31, 2004
              Jos;
              in 1648 werd inderdaad de Knijpe,Nij-Brongerga
              genoemd.
              Appy.
              wens in het Fries??