Re: Doeke Ydes en Mincke Wolters

  • tette65
    Message 1 of 2 , Dec 2, 2008
      Hallo Frits,

      Doeke Ydes is de grootvader van de Hotze Tette (de oude), die ik in
      het bericht aan Bert Hemrika genoemd heb.

      Van een Eede Doekes heb ik alleen een bericht over een stuk land in
      Grouw, waarover een Eede Doekes 10 stuivers aan de Geestelijkheid in
      Oostergo moest afdragen (31 augusti 1580). Het is echter niet zeker
      dat dit de vader van Doeke Ydes is.

      Een koppeling met een Doecke Sjoerds is mij niet bekend, maar wanneer
      dat een Wiarda is, dan zou deze naam waarschijnlijk verder gebruikt
      zijn en een Sjoerd komt in de familiereeks vanaf Doeke Ydes niet
      direkt voor.

      mvg

      Tette

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Frits Hunneman"