Wouda

  • Bert Hemrika
    Message 1 of 12 , Dec 1, 2008
      Ik onderzoek de familie Wouda uit Lemsterland. Ik loop vast bij de ouders
      van Teede (Teerde) Hotzes (geboren? Waar?), getrouwd in 1790 in Oldeboorn
      met Antje Ymes Rekker. Teede overlijdt in 1811 in Sneek. Als ouders worden
      Hotze Taekes/ Teekes en Pietertje Pieters genoemd, getrouwd in 1756 in
      Oldeboorn. (Utingeradeel)Hotze is mennoniet in 1797), maar ik kan behalve
      Teede en een zus Riemke, gedoopt in 1797 in Sneek (volwassendoop?) geen
      kinderen of andere info vinden.

      De zoon van Teede is mijn eerste Wouda: Pieter Teedes Wouda, 1795, Sneek.

      Wie weet meer?

    • tette65
      Message 2 of 12 , Dec 2, 2008
        Hallo Bert,

        De grootvader van Hotze Taekes (Oosterwoud) is Hotze Tettes (de oude)
        die ook mijn voorvader is. Ik heb hierover en dus over de voorouders
        van Hotze Taekes wel het één en ander en zal je dat de komende dagen
        direct aan jouw emailadres sturen.

        mvg

        Tette Hotze (Hofstra)

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Bert Hemrika"
        <s.hemrika@...> wrote:

> [...]
        > kinderen of andere info vinden.
        >

        > De zoon van Teede is mijn eerste Wouda: Pieter Teedes Wouda, 1795,

      • Bert Hemrika
        Message 3 of 12 , Dec 8, 2008
          Wie weet wie de ouders zijn van Harmen Wouda die op 20-10-1899 trouwt in
          Lemsterland met Aaltje Raadsveld? Akte nr 29. Zijn dat Pieter Wouda en Antje
          Hofman?

        • Hinke
          Message 4 of 12 , Dec 8, 2008
            Hallo Bert,

            In het bev.reg. Lemsterland (zie Friesarchiefnet) komt Aaltje tussen
            1900-1910 voor op archiefnr. 593 in die zelfde periode met zelfde
            archiefnr. is Harmen Wouda geb. 01-03-1876 en dat is deze:
            Geboorteakte Lemsterland, 1876
            Aangiftedatum 2 maart 1876, akte nr. 33
            Harmen Wouda, geboren 1 maart 1876
            Zoon van Jan Wouda en Trijntje Hoogeterp

            Je kunt nog even kijken of er ook kinderen op dit zelfde nummer voorkomen.

            groet, Hinke Woudt-Westra

            --
            http://wyldewielde.tumblr.com/

            Bert Hemrika schreef:
            > Wie weet wie de ouders zijn van Harmen Wouda die op 20-10-1899 trouwt in
            > Lemsterland met Aaltje Raadsveld? Akte nr 29. Zijn dat Pieter Wouda en Antje
            > Hofman?

          • Bert Hemrika
            Message 5 of 12 , Dec 8, 2008
              Bedankt. Die bron vergeet ik dan weer!

              Bert Hemrika schreef:
              > Wie weet wie de ouders zijn van Harmen Wouda die op 20-10-1899 trouwt in
              > Lemsterland met Aaltje Raadsveld? Akte nr 29. Zijn dat Pieter Wouda en
              Antje
              > Hofman?

            • Bert Hemrika
              Message 6 of 12 , Dec 14, 2008
                Op 23-5-1875 trouwen Jan Wouda en Trijntje Hoogeterp in Lemsterland. Wie
                weet wie de ouders van Jan Wouda zijn? Akte nr 32. Ik hoop op een leuk
                kerstcadeau.

              • Irene Visser
                Message 7 of 12 , Dec 14, 2008
                  Hoi Bert,

                  als ik naar vernoemen kijk moeten het deze zijn,

                  groetjes Irene.

                  Geboorteakte Lemsterland, 1849Aangiftedatum 11 december 1849, blad nr.
                  73Jan Wouda, geboren 10 december 1849Zoon van Harmen Pieters Wouda en
                  Margjen Jans Huisman

                  2008/12/14 Bert Hemrika <s.hemrika@...>

                  > Op 23-5-1875 trouwen Jan Wouda en Trijntje Hoogeterp in Lemsterland. Wie
                  > weet wie de ouders van Jan Wouda zijn? Akte nr 32. Ik hoop op een leuk
                  > kerstcadeau.

                • Irene Visser
                  Message 8 of 12 , Dec 14, 2008
                    Je hebt in principe de keuze tussen de vaders namen, Harmen, Hermanus,
                    Pieter en Teed.
                    En dan komt Harmen als eerste uit de bus.
                    Even akte aanvragen, van huwelijk en klaar is kees.
                    Staat er niets op die site die we steeds vergeten, Fries Archief Net of zo?

                    Irene.

                  • Hinke
                    Message 9 of 12 , Dec 14, 2008
                      Gezien de vernoemingen van de kinderen lijkt me dit een goede kandiaat.
                      En heb je nog in het bev.reg. op friesarchiefnet gekeken?

                      Geboorteakte Lemsterland, 1849
                      Aangiftedatum 11 december 1849, blad nr. 73
                      Jan Wouda, geboren 10 december 1849
                      Zoon van Harmen Pieters Wouda en Margjen Jans Huisman

                      groet, Hinke

                      Bert Hemrika schreef:
                      > Op 23-5-1875 trouwen Jan Wouda en Trijntje Hoogeterp in Lemsterland. Wie
                      > weet wie de ouders van Jan Wouda zijn? Akte nr 32. Ik hoop op een leuk
                      > kerstcadeau.

                    • Bert Hemrika
                      Message 10 of 12 , Dec 14, 2008
                        Zal ik doen en op dat mannetje heb ik mijn hoop gevestigd.

                        Bert Hemrika schreef:
                        > Op 23-5-1875 trouwen Jan Wouda en Trijntje Hoogeterp in Lemsterland. Wie
                        > weet wie de ouders van Jan Wouda zijn? Akte nr 32. Ik hoop op een leuk
                        > kerstcadeau.

                      • Bert Hemrika
                        Message 11 of 12 , Dec 14, 2008
                          Doe ik, bedankt!

[...]

                          <mailto:s.hemrika%40quicknet.nl> >

                          > Op 23-5-1875 trouwen Jan Wouda en Trijntje Hoogeterp in Lemsterland. Wie
                          > weet wie de ouders van Jan Wouda zijn? Akte nr 32. Ik hoop op een leuk
                          > kerstcadeau.

                        • Bert Hemrika
                          Message 12 of 12 , Jan 2, 2009
                            Alle leden van deze prima, deskundige groep een heel gelukkig, gezond en
                            vruchtbaar genealogisch 2009 gewenst! Graag wijs ik jullie op de site van
                            Roelie Visser: www.spanvis.nl

                            Een site over de geschiedenis van Lemmer met verhalen, genealogieën en
                            foto’s. Een prachtig beeld van een visserijgemeenschap. Er staan nu ook
                            gegevens van de familie Wouda uit Lemmer op. Bijvoorbeeld de beer uit
                            Lemmer, Rintje Ritsma zit daarin. Veel plezier!