statenbode

  • sonja neyen
    Message 1 of 3 , Dec 1, 2008
      Goede middag,

      Bestaat er een lijst waar de Statenbodes op staan van Leeuwarden zo rond 1720
      of huwelijken Westerkerk Leeuwarden 4-5-1721
      Kom namelijk een naam tegen die ik nooit eerder heb gezien, ook niet op internet
      Fredrik van Fronckwijck, statenbode huwde 4-5-1721 Westerkerk Leeuwarden Brechtje ??
      Denk dat die naam verkeerd is geschreven?
      vr.gr. Sonja Neyen

    • Appy de Vries
      Message 2 of 3 , Dec 1, 2008
        Sonja;
        bedoel je deze?
        Fredrik Fronckwijk afk.L.warden
        ondertrouw [gerecht]18-04-1721
        getrouwd 04-05-1721 [Westerkerk]
        Brechtje Brouwer [echt Frysk]
        afk.Leeuwarden
        Fredrik;Statenbode.
        groetsjes
        Appy.

        Message 3 of 3 , Dec 1, 2008
          Ja helemaal goed Appy,
          Ik zou wel graag willen weten waar die van Fronckwijck vandaan komt en wie
          zijn ouders waren
          of waar geboren.Op heel Internet de naam van Fronckwijk niet te vinden.
          Misschien was het van Vrankrijck of zo iets?
          Hadde ze kinderen? Daarna vind je niets meer van hen.
          vr.gr.Sonja Neyen
> [...]
          > Brechtje ??
          > Denk dat die naam verkeerd is geschreven?

          8:23 AM