stamboom Roord Ypes (van der Meulen)

  • Irene Visser
    Message 1 of 7 , Nov 4, 2008
      Dag,

      heb gisteravond weer de stamboom van der Meulen, (Roord Ypes) weer even een
      flinke update gegeven.
      Heb nu ook (wat ik vinden kon) het nageslacht van de dochters vanaf Wybrens
      Fokkes van der Meulen, toegevoegd.

      Ook nog heel wat gegevens van diverse zonen.

      Wie nog aanvullingen etc heeft, alles is welkom..

      groetjes Irene.

      http://www.genealogieonline.nl/kwartierstaat-van-der-meulen/

    • Klaas Jansen
      Message 2 of 7 , Nov 5, 2008
        Hallo Irene

        volgens jouw kwartierstaat is kwartier 289 Marijke Jelles, haar broer
        Binne Jelles is mijn voorouder, maar zij was niet geboren in 1773,
        maar ongeveer in 1715, was doopsgezind en werd wel gedoopt op 20 mei
        1773 in Veenwouden. Zij werd begraven in Veenwouden op 22 maart 1796
        (zie Nieuwland, GEN 901) en was dochter van jouw kwartieren 256&257:
        Jelle Dids en Wopkjen Fockes. (mijn kwartieren 196&197)

        mvg

        Klaas Jansen

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Irene Visser"

        Message 3 of 7 , Nov 5, 2008
          Dag Klaas,

          de eerste generaties heb ik nog klakkeloos overgenomen van Roel Loonstra.
          Dus die moet ik nog allemaal nakijken.
          Ben bezig met alle nakomelingen vanaf Wybren Fokkes geb. ca 1756 gehuwd met
          Wypkjen Venema.

          Maar ga het straks veranderen, ben er momenteel toch weer mee bezig.

          Als je meer gegevens hebt? Graag.

          groetjes Irene.

          Message 4 of 7 , Nov 5, 2008
            Dag Klaas,

            nog even heb geboorte staan ca 1715 en doop 1773. Maar heb alleen een broer
            Fokke. Is Binne dan nog weer een andere broer.
            Want daar heb ik dan helemaal geen gegevens van.

            groetjes (nogmaals) Irene.

            Message 5 of 7 , Nov 6, 2008
              Hallo Irene

              In de bijlagen van de civ.sententies 1004-3, komen Marike Jelles, als
              huisvrouw van Jelle Clases, Fokke Jelles en Binne Jelles met Liebbe
              Dids en Aebe Dids hun omen, alle 3 kinderen van Jelle Dids en Wopkjen
              Fokkes voor. Het gaat daarbij om te bewijzen, dat zij al gedurende
              generaties een huis gelegen bij het oud kerkhof in Veenwouden
              bewoonden en in bezit hadden. De kerk stond op een ander standpunt,
              en uiteindelijk heeft de familie in deze rechtzaak van de kerk
              verloren.
              Dus er waren 3 kinderen van Jelle Dids en Wopkjen Fokkes die
              volwassen werden. Binne Jelles ondertekent als Benne Jelles, de
              anderen met een kruisje dan wel een huismerk.
              Verdere details:
              http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?
              op=GET&db=jansenk&id=I140441

              Groetjes, Klaas

            • Irene Visser
              Message 6 of 7 , Nov 7, 2008
                Dag Klaas,

                dit is leuk zeg. Dus ik moet toch weer eens naar Tresoar om daar kopieën van
                te maken. Lijkt me best interessant. Want dit staat niet op Internet dacht
                ik?
                En wij maar denken dat het arme mensen waren. Maar ja dat kon eigenlijk ook
                al niet, omdat Wybren (dacht ik) al iemand had die voor hem in het leger
                ging. En dat kostte toch ook een aardige duit neem ik aan.

                groetjes Irene.

              • Irene Visser
                Message 7 of 7 , Nov 7, 2008
                  Dag Klaas,

                  heb hem ook al in de groep gegooid, maar heb jij de echte doop datum van
                  Roord Aetzes gevonden?
                  Ik kan hem niet vinden op Tresoar. Jij hebt hem staan bij de doop van zijn
                  zus Dieuke, 31 mei 1658, maar toen is er geen Roord gedoopt.

                  groetjes Irene.