Sybren Igles x Elisabeth Christoffels, Holwerd 1764

  • Annemarth Sterringa
    Message 1 of 6 , Nov 1, 2008
      Hallo medespeurders,

      Was Elisabeth Christoffels een dochter van Christoffel Christiaans en
      Welmoed Hessels?
      Waar en wanneer werd Elisabeth Christoffels geboren/gedoopt?

      Westdongeradeel, huwelijken 1730
      Vermelding: Proclamatie op 2 juli 1730 in Ternaard
      Man : Christoffel Christiaans afkomstig van Wierum
      Vrouw : Welmoed Hessels afkomstig van Ternaard
      Opmerking : gehuwd te Wierum
      *
      Westdongeradeel, huwelijken 1764
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 4 november 1764 in
      Holwerd
      Man : Sybren Igles afkomstig van Holwerd
      Vrouw : Lysbet Christoffels afkomstig van Hallum
      *
      Westdongeradeel, dopen, geboortejaar 1767, doopjaar 1767
      Dopeling: Welmoed
      Geboren op 22 maart 1767
      Gedoopt op 3 mei 1767 in Holwerd
      Dochter van Sijbren Igles en Elizabeth Christoffels
      *

      Met dank en vriendelijke groet,

      Annemarth Sterringa
    • pboltjes@planet.nl
      Message 2 of 6 , Nov 2, 2008
        Hallo Annemarth,

        Westdongeradeel, dopen, geboortejaar 1770, doopjaar 1770
        Dopeling, Kristoffel
        Geboren op 27 oktober 1770
        Gedoopt op 9 december 1770 in Holwerd
        Zoon van Sijbren Igles en Elisabeth Christoffels.

        Met zoon K. en dochter W. lijkt het me wel zeker.

        Vriendelijke groet,

        Piet
[...]

        Wij zijn een gemeenschap van 5,5 miljoen gebruikers in strijd tegen spam.

        Message 3 of 6 , Nov 2, 2008
          Hallo Annemarth,

          Kijk ook even met *ristof* *ristiaan.
          Wellicht vind je nog wat.

          Groeten,

          Piet

          Message 4 of 6 , Nov 2, 2008
            Hoi Annemarth,

            Die Christoffel doopt enkel Janke, 2 Aaltjes en 2 Christianen in Wierum,
            gezocht met: christi* christo*
            Misschien is ze als helft van een tweeling erbij ingeschoten bij de
            invoer,
            of zijn ze niet aan haar doop toegekomen, omdat haar vader toen overleed.

            Quotisatiekohieren 1749

            wed. Christoffel Christiaens, Westdongeradeel
            Plaats: Wierum
            Omschrijving: gemeen in staet
            Gezin volw: 2 en kind: 3
            Aanslag: 8-3-12
            Verhoging:
            Vermogen:
            Bron: Westdongeradeel, fol. 16

            Anders moet je op zoek naar een ander echtpaar.

            'broer' trouwt ook wijd weg, dus zegt ook weer weinig:
            Harlingen, huwelijken 1766
            Vermelding: Ondertrouw op 16 augustus 1766
            Man : Christiaan Christoffels afkomstig van Wierum
            Vrouw : Griettje Sickes Builaard afkomstig van Harlingen
            Opmerking : mogelijk dochter van S. Jans B. te Wierum

            hij krijgt wel 3 Welmoeden in Harlingen!!
            eentje trouwt als Kuigema 1806/1808.

            groet margreet

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Annemarth Sterringa"
            <annemarthsterringa@...> wrote:

> [...]
            > Geboren op 22 maart 1767
            > Gedoopt op 3 mei 1767 in Holwerd
            > Dochter van Sijbren Igles en Elizabeth Christoffels

          • reyacta
            Message 5 of 6 , Nov 2, 2008
              Hoi allen,

              Aaltje krijgt een Welmoed Hollum eilanden
              Janke trouwt Wierum.

              maar je hebt wel de 2 vw. in 1749, een kind al boven de 12?
              en Welmoed het 3e eronder?

              groet margreet

              Message 6 of 6 , Nov 2, 2008
                Dag Piet en Margreet,
                Hartelijk dank voor jullie reacties.

                Ik zal bij een volgend bezoek aan het CBG nog eens alle
                desbetreffende doopboeken doorlopen, en de schoorsteengelden of zo.

                Groetjes,
                Annemarth

                --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, <pboltjes@...> wrote:

                > Hallo Annemarth,