Moeder Jantjens Jans ?

  • blauwe- parel
    Message 1 of 3 , Oct 3, 2008
      Beste mensen,

      Wie weet wie de moeder is van Jantjen Jans?

      Jantjen Jans (1731-1808?) huwde Hendrick Coops (130-1786) 06-05-1753 (of ondertrouw?) te Noordwolde/Boyl.
      Zij is de dochter van Jan Hendriks & (Aeffien? Aeltien?) (Annes ??)
      Hendrick en Jantjen kregen in ieder geval 6 kinderen:

      Jacobjen 1754
      Aeltjen 1756
      Coop 1759
      Hiltjien 1761
      Jan 1763
      Jan 1766

      Ik hoop dat iemand van jullie het weet.

      Vriendelijk bedankt,

      Margaret

    • Egbert Lantinga
      Message 2 of 3 , Oct 4, 2008
        Beste Margaret,
        Deze Jantje Jans is een dochter van Jan Hendriks (overl. voor 21 nov.
        1749) en Claasjen Geerts (eveneens overleden). Bron: Authorisatieboeken
        Weststellingwerf. Andere kinderen: Albert Jans (geb. ca 1725), Marten
        Jans (geb. ca 1735). Jan Hendriks is een broer van Jantjen Hendriks
        (echtgenote van aangetrouwde oom van vaderszijde -van de kinderen-
        Sible Pieters te Wolvega). Tevens wordt in de acte vermeld Claas
        Alberts, smid te Noordwolde, als neef van de kinderen van moederszijde.

        M vr gr,
        Egbert

      • blauwe- parel
        Message 3 of 3 , Oct 4, 2008
          Dag Egbert,

          Heel hartelijk dank! Nooit aan een Claasjen als echtgenote gedacht omdat ze niet vernoemd werd (voor zover ik weet).

          Bedankt,

          Margaret

          To: Friesland-genealogy@yahoogroups.comFrom: egbert.lantinga@...: Sat, 4 Oct 2008 17:17:23 +0000Subject: [Friesland-genealogy] Re: Moeder Jantjens Jans ?

          Beste Margaret,Deze Jantje Jans is een dochter van Jan Hendriks (overl. voor 21 nov. 1749) en Claasjen Geerts (eveneens overleden). Bron: Authorisatieboeken Weststellingwerf. Andere kinderen: Albert Jans (geb. ca 1725), Marten Jans (geb. ca 1735). Jan Hendriks is een broer van Jantjen Hendriks (echtgenote van aangetrouwde oom van vaderszijde -van de kinderen- Sible Pieters te Wolvega). Tevens wordt in de acte vermeld Claas Alberts, smid te Noordwolde, als neef van de kinderen van moederszijde.M vr gr,Egbert> Jantjen Jans (1731-1808?) huwde Hendrick Coops (130-1786) 06-05-1753 (of ondertrouw?) te Noordwolde/Boyl.> Zij is de dochter van Jan Hendriks & (Aeffien? Aeltien?) (Annes ??)> Hendrick en Jantjen kregen in ieder geval 6 kinderen:> Margaret