foutje Tresoar?

  • Irene Visser
    Message 1 of 3 , Oct 2, 2008
      Dag,

      kwam onderstaand huwelijk tegen, maar dat kan volgens mij niet kloppen, want
      Hendrik Duurds Alkema, zoon van dit echtpaar is geboren in 1816,
      volgens mij moet het een zoon zijn van Hendrik Duurds Alkema en Eelkjen
      Harmens, en dat kan kloppen met leeftijd, deze Hendrik is geboren in 1799.

      Moet dit nagezien worden of zal ik mailtje naar Tresoar doen, of leest
      Tresoar het mee?

      groetjes Irene,

      Huwelijksakte Leeuwarderadeel, 1827
      Man : Hendrik Alkema, oud 27 jaar, geboren te Makkum,
      gemeente Wonseradeel
      Ouders: Hendrik Duurts Alkema en Dieuwke Douwes
      Vrouw : Hinke Pieters Bakkers, oud 18 jaar, geboren te
      Hijlaard, gemeente Baarderadeel
      Ouders: Pieter Hendriks Bakkers en Wypkjen Ales
      Datum : 8 maart 1827, akte nr. 4

      Message 2 of 3 , Oct 2, 2008
        Irene,

        De bruidegom zou inderdaad onderstaande kunnen zijn:

        Dopeling: Hendrik, geboren op 31 augustus 1799
        Gedoopt op 12 september 1799 in Makkum
        Kind van Hendrik Duurts en Eelkje Harmens

        Het kan zijn dat de fout in de akte zit, maar het is ook mogelijk dat de fout gemaakt is bij het digitaliseren van de gegevens.
        Het lijkt het meest voor de hand liggend om Tresoar op de hoogte te stellen, zodat men daar één en ander kan nakijken.

        Met vriendelijke groet,
        Nynke van den Hooven

        Datum : 8 maart 1827, akte nr. 4

      • Irene Visser
        Message 3 of 3 , Oct 2, 2008
          Nynke,

          deze bruidegom moet het ook zijn, dus maar even een mailtje naar Tresoar
          toe, Kunnen zij kijken waar de fout zit.

          groetjes Irene.