betekenis....

  • Appy de Vries
    Message 1 of 5 , Oct 2, 2008
      Mijn Fokeltje Jagersma
      geb.19-02-1844 Leeuwarden
      gehuwd 04-11-1868 in Haarlem
      met Bastiaan Koper geb.14-09-1841
      Haarlem zoon van
      Hendrik Koper [weesvader] en
      Baukje Faber [weesmoeder];
      wat betekent dit? in relatie tot Bastiaan?
      Appy.

    • Irene Visser
      Message 2 of 5 , Oct 2, 2008
        Hoi Appy,

        misschien dat dit de beroepen van de ouders zijn. Ben het ook al eens
        tegenkomen, vader en moeder van weeshuis. Was in Den Haag.

        gr, Irene.

      • johan voorberg
        Message 3 of 5 , Oct 2, 2008
          Dat Bastiaan de zoon is van een echtpaar dat als respectievelijk weeshuisvader en - moeder in dienst van het weeshuis was. De inhuur van een echtpaar (man voor de jongens, vrouw voor de meisjes en het verzorgen van kleding, enz; man verantwoording schuldig aan de regenten, vrouw aan de regentessen van het weeshuis) werd om praktische en financiële redenen na 1800 meer en meer gebruikelijk

          To: Friesland-genealogy@yahoogroups.comFrom: appydevries@...: Thu, 2 Oct 2008 14:57:00 +0200Subject: [Friesland-genealogy] betekenis....

          Mijn Fokeltje Jagersmageb.19-02-1844 Leeuwardengehuwd 04-11-1868 in Haarlemmet Bastiaan Koper geb.14-09-1841Haarlem zoon vanHendrik Koper [weesvader] enBaukje Faber [weesmoeder];wat betekent dit? in relatie tot Bastiaan?Appy.[Non-text portions of this message have been removed]

        • Appy de Vries
          Message 4 of 5 , Oct 3, 2008
            Johan;
            Dank voor jouw reactie,