Johanna van Wagtendonk

  • Els Vermij
    Message 1 of 6 , Sep 19, 2008
      Lijstgenoten,

      Zou iemand voor mij willen opzoeken of de Johanna Wagtendonk

      Huwelijksakte Leeuwarden, 1882
      Man : Jacob Daalder
      Vrouw : Johanna van Wagtendonk
      Datum : 1 november 1882, akte nr. 148

      Zij krijgt met Daalder twee kinderen in Leeuwarden: Reier Coenraad Willem (1883) en Louis Guillaume Jacques Adolphe (1885).

      Als het inderdaad dezelfde Johanna is, ben ik geinteresseerd in haar gegevens. Alvast hartelijk bedankt!

      Els Vermij
      http://home.planet.nl/~ecvermij/genealogie-bosker/ (zie deelgenealogie Gerhard Busscher (VIq)

    • Els Vermij
      Message 2 of 6 , Sep 25, 2008
        Beste lijstgenoten,

        Ik zie nu dat in het bericht dat ik vorige week heb gestuurd - met als onderwerp Johnanna van Wagtendonk - een deel van de zin is weggevallen. Het bleef al zo akelig stil. Misschien was dat de reden ;-)

        Daarom stel ik hierbij mijn vraag, nu met afgemaakte eerste zin, nog eens aan iemand die een dezer dagen in Tresoar komt :

        Zou iemand voor mij willen opzoeken of de Johanna Wagtendonk genoemd in onderstaande huwelijksacte

        Datum : 1 november 1882, akte nr. 148

        soms de weduwe is van Albert Busscher, overl. te Loosdrecht in 1879?

        Johanna krijgt met Jacob Daalder twee kinderen in Leeuwarden: Reier Coenraad Willem (1883) en Louis Guillaume Jacques Adolphe (1885).

        Als dit inderdaad dezelfde Johanna is, ben ik geinteresseerd in haar gegevens. Alvast hartelijk bedankt!

        Els Vermij

        http://home.planet.nl/~ecvermij/genealogie-bosker/

        (deelgenealogie Gerhard Busscher (VIq)

      • klaaspera
        Message 3 of 6 , Sep 25, 2008
          Hallo Els,

          Over Johanna van Wagtendonk heb ik het volgende gevonden op internet.
          Hopelijk heb je hier iets aan, hoewel het nog geen antwoord op jouw
          vraag is.

          JACOB DAALDER Pedigree

          Male Family

          ________________________________________Event(s):

          Birth: Texel

          Christening:

          Death:

          Burial:

          ________________________________________Parents:
          Father: REIJER DAALDER
          Family

          Mother: CATHARINA KUIPER

          ________________________________________Marriages:
          Spouse: JOHANNA VAN WAGTENDONK
          Family

          Marriage: 01 NOV 1882 Burgerlijke Stand, Leeuwarden, Friesland,
          Netherlands

          Husband Age at Marriage: 25
          Wife Age at Marriage: 35

          JOHANNA VAN WAGTENDONK Pedigree

          Female Family

          ________________________________________Event(s):

          Birth: Amsterdam, Noord Holland, Netherlands

          Christening:

          Death:

          Burial:

          ________________________________________Parents:
          Father: COENRAAD WILLEM VAN WAGTENDONK
          Family

          Mother: JANNETJE KWINKELENBERG

          ________________________________________Marriages:
          Spouse: JACOB DAALDER
          Family

          Marriage: 01 NOV 1882 Burgerlijke Stand, Leeuwarden, Friesland,
          Netherlands

          Husband Age at Marriage: 25
          Wife Age at Marriage: 35

          Detail resultaat: (Overledene)
          Bron Burgerlijke stand - Overlijden
          Archieflocatie Tresoar, Frysk Histoarysk en Letterkundich Sintrum
          Algemeen Toegangnr: 30-41
          Inventarisnr: 3024
          Gemeente: Weststellingwerf
          Soort akte: Overlijdensakte
          Aktenummer: A 133
          Aangiftedatum: 13-06-1879
          Overledene Albert Busscher
          Geslacht: M
          Overlijdensdatum: 27-05-1879
          Vader
          Moeder
          Partner
          Relatie: gehuwd
          Nadere informatie Overleden in de gemeente Loosdrecht Leeftijd: 40 jaar
          • ID: I299
          • Name: Johanna Van Wagtendonk
          • Sex: F
          • Birth: 1 MAR 1847 in Amsterdam, Holland
          • Death: 3 DEC 1919 in Workum, Netherlands
          • Fact 2: 4 FEB 1997

          Marriage 1 Jacob Daalder (96) b: 18 JUN 1857 in de Koog, Texel,
          Netherlands
          • Married: 11 NOV 1882 in Leeuwarden, Holland

          • ID: I351
          • Name: Jacob Daalder (96)
          • Sex: M
          • Birth: 18 JUN 1857 in de Koog, Texel, Netherlands
          • Fact 2: 4 FEB 1997

          Father: Reijer Martjesz Daalder (43) b: 16 FEB 1815 in den Burg,
          Texel, Netherlands
          Mother: Catharina Klass Kuiper b: 4 APR 1823 in Appingedam, Netherlands

          Marriage 1 Johanna Van Wagtendonk b: 1 MAR 1847 in Amsterdam, Holland
          • Married: 11 NOV 1882 in Leeuwarden, Holland

          Hartelijke groeten,

          Klaas Pera

          Message 4 of 6 , Sep 25, 2008
            Hallo Klaas,

            Hartelijk dank voor je inspanningen op zoek naar Johanna van Wagtendonk. Dat waren inderdaad ook de gegevens die ik op internet had gevonden, en die mij deden vermoeden dat het waarschijnlijk - maar niet zeker - bij beide huwelijken om dezelfde Johanna ging. Ook de jaartallen 'kloppen' (Albert is in 1879 overlden, Johanna trouwt met Dalder in 1882).
            Huwelijk van Albert en Johanna niet kunnen vinden, waarschijnljk omdat zij in een gemeente getrouwd zijn die nog niet is ingevoerd in Genlias (wellicht in Amsterdam?). Daarom heb ik ook geen enkele informatie over de geboorte/ouders van de Johanna van Wagtendonk die getrouwd was met Albert Busscher.
            En nu maar hopen dat iemand voor mij de huwelijksacte van het huwelijk van Jacob Daalder met Johanna van Wagtendonk wil inzien en op basis daarvan kan bevestigen (of evt. ontkennen) dat Johanna van Wagtendonk bij haar tweede huwelijk de weduwe was van Albert Busscher!
            In Amsterdam in de index op de de huwelijksacte zoeken naar een huwelijk Busscher-Van Wagtendonk tussen 1858 en 1873 zou natuurlijk ook mooi zijn, maar ik vrees dat het niet zoveel zin heeft om dat te vragen in deze groep! ;-)
            hartelijke groeten,
            Els Vermij

> [...]

            Coenraad Willem (1883) en Louis Guillaume Jacques Adolphe (1885).

            > Als dit inderdaad dezelfde Johanna is, ben ik geinteresseerd in haar

          • Rimy
            Message 5 of 6 , Oct 2, 2008
              Dag Els.

              Vanmiddag in het Amsterdams Archief heb ik de huwelijksaktes nagekeken tussen 1858 en 1870. en ja hoor, Johanna was getrouwd met Albert Busscher.

              Op heden 5 mei 1870 te Amsterdam
              Albert Busscher, commissionair, geboren te Ried, gem.Franekeradeel, arrondissement Leeuwarden, wonend alhier (Amsterdam) meerderjarige zoon van Gerhard Busscher en Salomea Braak, wonende te Groningen
              en
              Johanna van Wagtendonk, zonder beroep, wonende alhier oud 23 jaar, dr. van Coenraad Willem van Wagtendonk en Jannetje Kwinkelenberg, beide overleden.
              Afkondiging 24 april l.l. ten eerste de geboorteakte der verloofden ten tweeden de doodacten van de ouders van de bruid.
              In tegenwoordigheid van Cornelis Twinkelenberg, grootvader der echtgenoote, zonder beroep, oud 67. Hendrik Hermanus van Wagtendonk, oom derzelve, timmerman, oud 50. Willem Hendrik Brand, commissionair, oud 40 en Jacob Dekema, tapper, oud 46, wonende alhier.
              w.g.

              Je ziet, het had toch zin om de vraag te stellen.
              Met vriendelijke groet

              Rimy Veltman
            • Els Vermij
              Message 6 of 6 , Oct 2, 2008