Re: [Friesland-genealogy] Ale Rienks Brouwer

  • Betty Hughes
    Message 1 of 5 , Aug 2, 2008
      Hello Tony:Would these two notices help you?Regards,Betty Hughes Westdongeradeel, huwelijken 1723
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 21 februari 1723
      Man : Rienk Harmens
      Vrouw : Hylkjen Ales

      Gestandaardiseerde namen: RIENK HARMENS en HIELKJE ALLES

      Bron:
      Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenboeken(DTBL)
      Trouwregister Hervormde gemeente Hantum Hantumhuizen
      Hantumeruitburen 1710-1811
      Inventarisnr.: 753
      Op microfiche beschikbaar op de studiezaal van Tresoar
      .......................................................Westdongeradeel, dopen, doopjaar 1734
      Dopeling: Ale
      Gedoopt op 24 oktober 1734 in Hiaure
      Kind van Rienck Harmens en niet genoemde moeder

      Dopeling  : ALLE of AALTJE
      Vader   : RIENK HARMENS

      Bron:
      Herv. gem. Hiaure en Bornwird, doop 1667-1811
      Inventarisnr. : 754
      Op microfiche beschikbaar op studiezaal Tresoar

      Wijzigingsdatum: 19-9-2006

      Message 2 of 5 , Aug 2, 2008
        Betty, I think that you have found the right one and the right
        parents. Ale's second daughter was a Hylkje. Ale and Itje also had
        a son Harmen. Tony

      • Cor
        Message 3 of 5 , Aug 5, 2008
          Tony,

[...]

          ANTWOORD:

          85 jaar, + te Lutkewierum.

          Helaas Tony, helemaal geen verdere gegevens in de akte vermeld.

          Huwelijksakte Franekeradeel, 1834
          Man : Oeble Theunis Hidma, oud 40 jaar, geboren te
          Schettens, gemeente Wonseradeel
          Ouders: Theunis Sjoerds Hidma en Antje Sikkes Bangma
          Vrouw : Antje Jans Siksma, oud 41 jaar, geboren te Wommels,
          gemeente Hennaarderadeel
          Ouders: Jan Kornelis Siksma en Baukjen Bouwes
          Datum : 8 april 1834, akte nr. 10

          NIEUW ANTWOORD:

          Nogmaals die bijlagen opgezocht, ik wou weten hoe het zat.

          Baukje Bouwes wel eerder overleden, maar dit staat in

          een akte van 11-03-1834.!!!

          Sorry Tony dat ik dit over het hoofd zag.

          In 1803 de laatste van 12 kinderen geboren van Jan en Baukjen.

          Nagezien in het doopboek Wommels.

          Groeten Cor Seinstra
        • Tony Hofstee
          Message 4 of 5 , Aug 5, 2008
            Thanks Cor. I think that Betty Hughes sent me on the right track. I
            believe Ale was christened in Hiaure on 24-10-1734 as son of Rienck
            Harmens and Hylkje Ales. Ale and his first wife Rinske Paulus had a
            daughter Hylkjen. I still haven't found the marriage of Ale and
            Rinske yet. Tony