Ale Rienks Brouwer

  • Tony Hofstee
    Message 1 of 5 , Aug 2, 2008
      Hello everyone,

      Overlijdensakte Hennaarderadeel, 1818
      Aangiftedatum 1 september 1818, blad nr. 10
      Ale Rienks Brouwer, overleden 30 augustus 1818, man
      Oud 85 jaar

      Zijn de ouders genoemd? Weet iemand iets van deze familie? Ale was
      twee keer getrouwd, eerst met Rinske Paulus en later met Yttje
      Olgerts (Bergum 1772). Thanks. Tony

    • Betty Hughes
      Message 2 of 5 , Aug 2, 2008
        Hello Tony:Would these two notices help you?Regards,Betty Hughes Westdongeradeel, huwelijken 1723
        Vermelding: Bevestiging huwelijk op 21 februari 1723
        Man : Rienk Harmens
        Vrouw : Hylkjen Ales

        Gestandaardiseerde namen: RIENK HARMENS en HIELKJE ALLES

        Bron:
        Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenboeken(DTBL)
        Trouwregister Hervormde gemeente Hantum Hantumhuizen
        Hantumeruitburen 1710-1811
        Inventarisnr.: 753
        Op microfiche beschikbaar op de studiezaal van Tresoar
        .......................................................Westdongeradeel, dopen, doopjaar 1734
        Dopeling: Ale
        Gedoopt op 24 oktober 1734 in Hiaure
        Kind van Rienck Harmens en niet genoemde moeder

        Dopeling  : ALLE of AALTJE
        Vader   : RIENK HARMENS

        Bron:
        Herv. gem. Hiaure en Bornwird, doop 1667-1811
        Inventarisnr. : 754
        Op microfiche beschikbaar op studiezaal Tresoar

        Wijzigingsdatum: 19-9-2006

        Message 3 of 5 , Aug 2, 2008
          Betty, I think that you have found the right one and the right
          parents. Ale's second daughter was a Hylkje. Ale and Itje also had
          a son Harmen. Tony

        • Cor
          Message 4 of 5 , Aug 5, 2008
            Tony,

[...]

            ANTWOORD:

            85 jaar, + te Lutkewierum.

            Helaas Tony, helemaal geen verdere gegevens in de akte vermeld.

            Huwelijksakte Franekeradeel, 1834
            Man : Oeble Theunis Hidma, oud 40 jaar, geboren te
            Schettens, gemeente Wonseradeel
            Ouders: Theunis Sjoerds Hidma en Antje Sikkes Bangma
            Vrouw : Antje Jans Siksma, oud 41 jaar, geboren te Wommels,
            gemeente Hennaarderadeel
            Ouders: Jan Kornelis Siksma en Baukjen Bouwes
            Datum : 8 april 1834, akte nr. 10

            NIEUW ANTWOORD:

            Nogmaals die bijlagen opgezocht, ik wou weten hoe het zat.

            Baukje Bouwes wel eerder overleden, maar dit staat in

            een akte van 11-03-1834.!!!

            Sorry Tony dat ik dit over het hoofd zag.

            In 1803 de laatste van 12 kinderen geboren van Jan en Baukjen.

            Nagezien in het doopboek Wommels.

            Groeten Cor Seinstra
          • Tony Hofstee
            Message 5 of 5 , Aug 5, 2008
              Thanks Cor. I think that Betty Hughes sent me on the right track. I
              believe Ale was christened in Hiaure on 24-10-1734 as son of Rienck
              Harmens and Hylkje Ales. Ale and his first wife Rinske Paulus had a
              daughter Hylkjen. I still haven't found the marriage of Ale and
              Rinske yet. Tony