RE: [Friesland-genealogy] hulp

  • Fr@ns Krom
    Message 1 of 14 , Aug 1, 2008
      Hallo Miep,

      Voor Wijchen zou je bij het archief van Arnhem moeten zijn
      Met vriendelijke groet.

      Frans Krom

      Website: www.familiewiersema.nl

      Inmiddels zijn er 4.741 verschillende bezoekers op mijn website geweest. Ruim 4.200 Wiersema's in mijn bestand.
      Alles is welkom met betrekking tot de navolgende familienamen : Dijksterhuis(Gr); Gezelle-Meerburg(ZH); Klooster(NH); Krom(NH-ZH); Laribeij(Fr;ZH); Laribij(Fr;ZH); de Leeuw(Gld); Meerburg(ZH); Meerburg-Snarenberg(ZH); Overmeer(ZH); Post(Gr); Teunen(NH); Theunen(NH), Thöne(Grebenstein Dld); Wiersema(NLD;VS;CAN;AUS;MEX); Wiersum(Gr;USA); Wier(d)sma (Fr).

    • mah.klercq@casema.nl
      Message 2 of 14 , Aug 2, 2008
        Hallo Frans,

        Ik wil graag nog even terugkomen op mijn oorspronkelijke vraag. Volgens je aanwijzingen heb ik nog zussen en broer gevonden in Amsterdam. Gonda en nog een zus, zijn echter geboren in Coevorden. Ze zijn dus kennelijk daar naar toe verhuisd. De overlijdensdata van haar ouders kan ik nergens vinden vandaar mijn vraag of er een link kan zijn tussen de gevonden overlijdens in Friesland en Jan Wijnkoop, haar vader.
        In Amsterdam kan ik ook geen geboortedatum of huwelijk vinden- digitaal- van haar ouders. Gezien de verschillende plaatsen in Nederland waar ze woonden, zou de vader in ieder geval in Friesland overleden kunnen zijn.
        Dus toch nog graag een hint, cq. hulp.

        Vr. groet, Miep

        _____

        In het archief van Amsterdam kun je 197 hits vinden met de combinatie w*n*op

        https://ngz. <https://ngz.stadsarchief.amsterdam.nl/archieven/archiefbank/indexen/doopregisters/zoek/index.nl.html> stadsarchief.amsterdam.nl/archieven/archiefbank/indexen/doopregisters/zoek/index.nl.html

        Mvg.
        Frans

        Download de gratis SPAMfighter <http://www.spamfighter.com/lnl> vandaag nog!

      • Fr@ns Krom
        Message 3 of 14 , Aug 2, 2008
          Beste Miep,

          Het zou vor mij wat makkelijker zijn om er ook wat meer data, plaatsen en namen bij van bijv kinderen bij te hebben. Als je wil kun je mij, via mij prive-emailadres, een overzichtje sturen met de namen en de data die je hebt incl plaatsen zodat ik eens voor je kan kijken waar je evt. zou kunnen zoeken.

          Mvg.
          Frans