Re: Foe(c)kema

  • Hessel de Walle
    Message 1 of 2 , Jul 29, 2008
      Hallo,

      Deze Foeckama's kwamen inderdaad uit deze buurt. Zelf ken ik de
      familie niet, maar ik heb wel een paar grafschriften:

      Uit de kerk van Spannum:

      Anno 1661 den 11 iulij is inden heere godtsalichlijck ontslapen Hoite
      Wybes Foeckama in leven mede rechter dijx-gedupteerde van
      Wijmbritseradeel ende ontfanger dorprechter in den dorp[e F]olsgara
      out int [7]7 iaer en leijt alhier begraven

      en uit de kerk van Folsgare

      Anno 1618 den n[e]gent[ie]nden dach des maents augusti is in den here
      gerust Wlbe Hoite z leit hier begraven

      Anno 1635 de 13 april is in den heere gerust de eersame Pietrik
      Hessels in leven huysfrou van Hotse Sibbes out 50 jaer ende leyt
      alhier begraven

      Anno 1641 den 6 iunius is i[n] den heere gerust den eersame Wybe
      Hoites olt 22 iaer en .. manten ende leijt hier begra...

      Anno 1653 de 13 octobris is in den heere gerust de eersame Hotse
      Sibbes out 74 jaer ende leyt alhier begraven

      Hessel de Walle