Re:[Friesland-genealogy] hulp

  • Fr@ns Krom
    Message 1 of 14 , Jul 29, 2008
      Hallo Miep,

      In het archief van Amsterdam kun je 197 hits vinden met de combinatie w*n*op

      https://ngz.stadsarchief.amsterdam.nl/archieven/archiefbank/indexen/doopregisters/zoek/index.nl.html

      Mvg.
      Frans

      Website: www.familiewiersema.nl

      Inmiddels zijn er 4.741 verschillende bezoekers op mijn website geweest. Ruim 4.200 Wiersema's in mijn bestand.
      Alles is welkom met betrekking tot de navolgende familienamen : Dijksterhuis(Gr); Gezelle-Meerburg(ZH); Klooster(NH); Krom(NH-ZH); Laribeij(Fr;ZH); Laribij(Fr;ZH); de Leeuw(Gld); Meerburg(ZH); Meerburg-Snarenberg(ZH); Overmeer(ZH); Post(Gr); Teunen(NH); Theunen(NH), Thöne(Grebenstein Dld); Wiersema(NLD;VS;CAN;AUS;MEX); Wiersum(Gr;USA); Wier(d)sma (Fr).

    • mah.klercq@casema.nl
      Message 2 of 14 , Jul 29, 2008
        Hallo Frans,

        Ik had niet verwacht zo snel iets te horen. Kan niet zo lang achter de pc-achter elkaar- omdat ik net uit het ziekenhuis ben en aan mijn schouder/arm geopereerd. Kan bijna niets, dus de pc is een afleiding voor zo nu en dan.
        ik ga morgen zoeken. ik neem aan dat ik goed zat wat betreft Koeverde(Coevorden)

        Dank voor je hulp in deze.

        Gr. Miep

        PS. Een zoon van dit echtpaar trouwt met Maria Schels (1757), jd, geb. te Wezel, wonende in den Oppert. Zij heet later ook Maria Kat(a)rina (Catharina), Elisabeth (Elizabet) Scheel (Scheelz) Op de overlijdensakte van een dochter (Elisabeth, op de leeftijd van 64 jaar)van dit echtpaar, staat ze als Jacoba Scheel. De geboorte van deze dochter kan ik ook niet vinden. Van een aantal andere kinderen heb ik de geb. akte.
        Ik heb geschreven naar de gem. Wesel (Dld) of er in hun kerkboeken iemand met die naam voorkwam. Nee. In geen van de digitale archieven die ik weet, komt ze voor als geboren -in Nederland- Ook een hint hiervoor waar ik moet zoeken?

        De vrouwen uit deze reeks leveren aardig veel problemen op. De vader van Laurens(getr. met Gonda Wijnkoop) trouwt in 1690 met Catharina la Gru in Utrecht. Hier kan ik helemaal niets van terugvinden. Er heeft iemand voor me gezocht in Utrecht- ben niet erg mobiel, vandaar-. Niets, alleen het huwelijk zonder getuigen. Hij-Cornelis Klercq(Clercq) laat deze vrouw uitluiden in 1713 in Roosendaal, waar hij dan Schepen is. Zij is in Utrecht overleden. Hij trouwt daarna met S(e)ijke(n) (van) Havenbee(c)k en ook hier kan ik verder niets van vinden. Geen ouders, geen geb. datum, niets. Ook van Cornelis zelf niet. Mijn mogelijkheden lopen hier dood. Heel graag suggesties.

        _____

        In het archief van Amsterdam kun je 197 hits vinden met de combinatie w*n*op

        https://ngz. <https://ngz.stadsarchief.amsterdam.nl/archieven/archiefbank/indexen/doopregisters/zoek/index.nl.html> stadsarchief.amsterdam.nl/archieven/archiefbank/indexen/doopregisters/zoek/index.nl.html

        Download de gratis SPAMfighter <http://www.spamfighter.com/lnl> vandaag nog!

      • Fr@ns Krom
        Message 3 of 14 , Jul 30, 2008
          > Hallo Frans,
          >
          > Kan bijna niets, dus de pc is een afleiding voor zo nu en dan.

          Wel een beetje rustig aan doen anders geneest het niet.

          Ja, dat denk ik wel. Wat ik op www.allegroningers.nl zag dat er 1 Wijnkoop van Amsterdam kwam. Dus ging ik in Amsterdam kijken. Daar vond ik 197 hits !!

> [...]
          > Ik heb geschreven naar de gem. Wesel (Dld) of er in hun kerkboeken iemand met die naam voorkwam. Nee. In geen van de digitale archieven die ik weet, komt ze voor als geboren -in Nederland- Ook een hint hiervoor waar ik moet zoeken?

          Misschien kun jij je bij een Duitse groep aansluiten.

          > De vrouwen uit deze reeks leveren aardig veel problemen op. De vader van Laurens(getr. met Gonda Wijnkoop) trouwt in 1690 met Catharina la Gru in Utrecht. Hier kan ik helemaal niets van terugvinden. Er heeft iemand voor me gezocht in Utrecht- ben niet erg mobiel, vandaar-. Niets, alleen het huwelijk zonder getuigen. Hij-Cornelis Klercq(Clercq) laat deze vrouw uitluiden in 1713 in Roosendaal, waar hij dan Schepen is. Zij is in Utrecht overleden. Hij trouwt daarna met S(e)ijke(n) (van) Havenbee(c)k en ook hier kan ik verder niets van vinden. Geen ouders, geen geb. datum, niets. Ook van Cornelis zelf niet. Mijn mogelijkheden lopen hier dood. Heel graag suggesties.

          In Utrecht ben ik onbekend, maar misschien iemand anders in deze groep. Ander s moet jej je aanmeelden bij de Utrechtgroep. Daar kunnen ze je misschien wel helpen.

          Message 4 of 14 , Jul 30, 2008
            Hallo Frans,

            Ik heb gezocht in het stadsarchief van Amstersdam. Ik was verrast dat er zoveel uit tevoorschijn kwam. Het moeten de ouders van Gonda zijn. De naam Klercq wordt op vele manieren geschreven, maar de naam Immink kan er ook wat van heb ik gezien.
            Weet je of ik ergens kan zoeken in Amsterdam welk beroep de vader had? Weet je ook het adres van de Utrechtgroep? en evt. een Brabantgroep, Dld.groep? Op Alle Groningers moet ik nog zoeken. Morgen.

            In ieder geval dank voor de suggesties. Hier ben ik in ieder geval iets verder mee gekomen.

            Gr. Miep

            _____

            Message 5 of 14 , Jul 31, 2008
              Hallo Miep,

              Als je iemand z'n beroep wil weten zul je in het archief van amsterdam moeten zoeken. Je kunt ook lid worden van de Noord-Hollandgroep. En dan hulp vragen.

              Het antwoord voor Duitsland daar kom ik op terug.

              Message 6 of 14 , Jul 31, 2008
                Hallo Miep,

                Dit is 'n antwoord uit de Gelderlandgroep:

                Niet allen vrij toegankelijk, maar dat staat erbij. Je kan deze
                informatie ook vinden via http://foko.genealogy.net/ en dan het menupunt
                "mailinglisten".

                Message 7 of 14 , Jul 31, 2008
                  Hallo Frans,

                  Dank voor je moeite om me op weg te helpen. ik heb vandaag gezocht op www.allegroningers.nl
                  Inderdaad vond ik de zus van haar. Heb geprobeerd te zoeken in dit archief onder w*n*op, maar dat lukt hier niet.

                  Zal de sites opslaan.

                  Heb trouwens wel een Wezel in nederland gevonden, althans, het was hier als buurtschap bij Wijchen. Welk archief heb ik hiervoor nodig? Ik ben helaas nog geen crack in genealogie, maar zo langzamerhand zal het wel goed komen, dat hoop ik tenminste.

                  Nogmaals dank,

                  Miep

                  _____

                  Message 8 of 14 , Jul 31, 2008
                    Hallo Frans,

                    Deze links leiden naar de Duitse sites en niet de Gelderse. Vetgissing?

                    Gr. Miep

                    _____

                    Message 9 of 14 , Aug 1, 2008
                      Beste Miep,
                      Het antwoord uit de Gelderlandgroep betrof inderdaad alleen Duitse links.
                      In een eerdere mail schreef ik al dat je via Yahoogroups je kunt aanmelden voor diverse groepn.
                      Mvg.
                      Frans

                      > Datum: 31/07/08 11:24 PM
                      > Van: mah.klercq@...
                      > Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
                      > CC:
                      > Onderwerp : RE: [Friesland-genealogy] hulp
                      >

                      > Hallo Frans,
                      >
                      > Deze links leiden naar de Duitse sites en niet de Gelderse. Vetgissing?
                      >
                      > Gr. Miep
                      >

                      > _____

                      Met vriendelijke groet.

                      Frans Krom

                      Message 10 of 14 , Aug 1, 2008
                        Hallo Miep,

                        Voor Wijchen zou je bij het archief van Arnhem moeten zijn
                        Met vriendelijke groet.

                        Frans Krom

                        Message 11 of 14 , Aug 2, 2008
                          Hallo Frans,

                          Ik wil graag nog even terugkomen op mijn oorspronkelijke vraag. Volgens je aanwijzingen heb ik nog zussen en broer gevonden in Amsterdam. Gonda en nog een zus, zijn echter geboren in Coevorden. Ze zijn dus kennelijk daar naar toe verhuisd. De overlijdensdata van haar ouders kan ik nergens vinden vandaar mijn vraag of er een link kan zijn tussen de gevonden overlijdens in Friesland en Jan Wijnkoop, haar vader.
                          In Amsterdam kan ik ook geen geboortedatum of huwelijk vinden- digitaal- van haar ouders. Gezien de verschillende plaatsen in Nederland waar ze woonden, zou de vader in ieder geval in Friesland overleden kunnen zijn.
                          Dus toch nog graag een hint, cq. hulp.

                          Vr. groet, Miep

                          _____