Re: Onbekende vader

  • klaaspera
    Message 1 of 17 , Jul 3, 2008
      Nynke en andere belangstellenden,

      De discussie over dit onderwerp is een beetje oeverloos aan het
      worden. Een goed moment om te stoppen. Jouw verwijzing naar de
      vroedvrouwen, die de moeders onder druk zetten om te vertellen wie de
      vader was, was nieuw voor mij. Het artikel, waarnaar je verwees, is
      heel interessant. Iedereen heel erg bedankt voor zijn/haar bijdrage.

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Nynke van den Hooven"
      <nynkevandenhooven@...> wrote:

      > Klaa,
      >
      > Ik heb heel wat fraaie veronderstellingen voorbij zien komen :-)
      > Het lijkt het meest voor de hand te liggen dat deze dames ongehuwd
      waren en
      > een buitenechtelijk kind lieten dopen, waarvan ze de verwekker niet
      bekend
      > wilden/konden maken.
      > Naar hun beweegredenen kunnen we alleen maar gissen.
      >
      > Ook naar het hoe en waarom van de toevoeging 'de vader is (alleen)
      bij God