Andries Westra

  • Jouke Dantuma
    Message 1 of 3 , Jul 2, 2008
      Vorige week kreeg ik een grafsteen aangeboden met daarop de tekst:

      Rustplaats van Matzen de boer * 1853 en � 1882

      Na enig speurwerk op de website van Tresoar ontdekte ik een aantal fouten.

      Matzen moet zijn Martzen de Boer, dochter van Roelof Sytzes de Boer en Antje
      Jacobs Fokkema.

      Zij is niet geboren in 1853 maar op 20 mei 1854 in de gemeente Kollumerland.
      Zij is niet overleden in 1882 maar

      op 22 januari 1883 in de gemeente Kollumerland.

      Zij is getrouwd op 20 mei 1876 met Andries Westra, geboren 19 september 1852
      te Jouswier, zoon van Pieter Lieuwes Westra en Aafke Andries de Jong.

      Ik ben op zoek naar de overlijdensdatum van Andries Westra. Deze kon ik niet
      traceren. Ik was ook benieuwd of er kinderen uit dit huwelijk zijn geboren.

      Jouke Dantuma

    • pboltjes@planet.nl
      Message 2 of 3 , Jul 2, 2008
        Hallo Jouke.

        Oostdongeradeel, overlijden, 24-10 1918. A83
        Andries Westra, oud 66 jaar, gehuwd.

        Wellicht kan iemand de akte voor je bekijken.

        Groeten,

        Piet Boltjes

        Message 3 of 3 , Jul 4, 2008
          > Hallo Jouke.
          >
          > Oostdongeradeel, overlijden, 24-10 1918. A83
          > Andries Westra, oud 66 jaar, gehuwd.
          Antwoord:
          Andries, landbouwer, * en won. en + te Jouswier.
          X met Grietje Walsma, wedn. eerst van Martzen de Boer
          daarna van Fettje Hoekema.
          Zoon van Pieter Lieuwes Westra en Aafke Andries de Jong, beide ovl.

          Gegroet, Cor Seinstra