Geboortedatum gezocht van Elisabeth de Jong

  • Ben Sinnema
    Message 1 of 3 , Jun 29, 2008
      Ik ben op zoek naar de geboortedatum van de onderstaande Elisabeth.
      Kan iemand mij helpen?

      Huwelijksakte Dokkum, 1874
      Man : Roelof Binderts Spoelstra
      Vrouw : Elisabeth de Jong
      Datum : 16 april 1874, akte nr. 8

      Bij voorbaat mijn dank
      Ben Sinnema

      Message 2 of 3 , Jun 29, 2008
        Ben,

        Onderstaande Elisabeth lijkt goed te 'passen' bij de namen van de kinderen van Roelof en Elisabeth (Rinskje 1875, Berend 1876, Anne Bindert 1880, Bindert Eeltje 1884 en Geert 1886):

        Geboorteakte Dokkum, 1850
        Aangiftedatum 28 november 1850, blad nr. 64
        Elisabeth de Jong, geboren 26 november 1850
        Dochter van Berend Geerts de Jong en Renskje Douma

        Met vriendelijke groet,
        Nynke van den Hooven.

        Datum : 16 april 1874, akte nr. 8

        Bij voorbaat mijn dank
        Ben Sinnema

      • Douwe Stellinga
        Message 3 of 3 , Jul 1, 2008
          Dag,

          Voor het volgende 2 problemen zoek ik antwoorden:
          In het vroegere Rijksarchief (nu Tresoar) nog heb ik ooit een
          aantekening gevonden uit 1946 (er staat tenminste boven: "Minnertsga
          1946") over het familiegraf (inclusief familiewapen) van Herdt Hessels
          Stellinga, overleden 23-6-1618, Minnertsga, oud 73 jaar, en "Aef
          Annesdr, zijn wijf 68 jr."overleden 9-8-1620.
          Vraag 1:
          Ik kon geen grafsteen vinden. Door de beheerder van de kerk werd me
          verteld, dat de kerk in 1947 is afgebrand en dat na de brand de kapotte
          grafstenen en de graven zijn "geruimd", afgevoerd dus. Zijn die
          grafstenen nog ergens?

          Vraag2:
          Weet iemand iets over nazaten van genoemde Herdt Hessels Stellinga en
          Aef Annesdr.?

          Bij voorbaat dank

          Douwe Stellinga