casper jans/janke andries

  • Appy de Vries
    Message 1 of 4 , Jun 11, 2008
      alhoewel Weststellingwerf er ook
      vlakbij ligt!
      bij voorbaat dank voor elke
      reactie!
      groetsjes Appy.

    • Folkert Breitsma
      Message 2 of 4 , Jun 28, 2008
        Appy,

        Eindelijk een paar minuten om de berichten in de Friese genealogie group na te gaan ......... Kwam je bericht van begin juni tegen.

        Ik heb wel een Jelle Beekes in mijn familie, getrouwd met Corneliske Caspers. De kinderen komen echter niet overeen. Misschien heb ik het fout?

        Mijn gegevens heb ik hieronder gekopieerd. Hopelijk heb je hier iets aan.

        Folkert

        Husband

        Jelle Beekes aka Baekes de Groot

        Born

        1721

        Oudeschoot

        Married

        Around 1738

        Died

        After June 10, 1761

        Oudehorne, gem. Schoterland, Netherlands

        Buried

        Other Spouse(s)

        Parents

        Beeke Retzes aka Baeke Redzes and Akke Keimpes

        Wife

        Corneliske Caspers aka Kerst

        Born

        1715

        Died

        Buried

        Other Spouse(s)

        Parents

        Children

        1

        Yntse aka Ynse Jelles

        Born

        June 3, 1742

        Oudehorne

        Spouse

        Ynske aka Yntske Bartels de Boer

        Married

        May 13, 1770

        Oudehorne, gem. Schoterland, Netherlands

        Died

        1794

        2

        Janke Jelles

        Born

        January 26, 1747

        Spouse

        Married

        Died

        3

        Akke Jelles

        Born

        May 13, 1750

        Spouse

        Married

        Died

        4

        Kerst Jelles (Jellema)

        Born

        September 17, 1752

        Oudehorne

        Spouse

        Grietje Martens de Jong

        Married

        May 20, 1781

        Oudehorne, gem. Schoterland, Netherlands

        Died

        5

        Beeke Jelles

        Born

        May 3, 1744

        Spouse

        Married

        Died

        6

        Janke Jelles

        Born

        October 10, 1739

        Spouse

        Married

        Died

        Before 1747

        Message 3 of 4 , Jun 30, 2008
          Folkert;
          Dit is inderdaad mijn fam.,
          Jelle Beekes/Beakes de Groot
          en Corneliske Caspers/Kerstes,
          kregen de volgende kinderen;
          Janke 18-10-1739 [jong overl.]
          Yntse 03-06-1742
          Beeke 03-05-1744
          Janke 26-01-1747
          Akke 17-05-1750
          Kerst 24-09-1752 [word Jellema]
          alles te Oudehorne/Oudeschoot.
          Bist fam.fan my??
          folle groetsjes foar jimme,

          Message 4 of 4 , Jun 30, 2008
            Appy,

            De beppe van mijn beppe aan mijn vader's kant (Jeltje Brouwer) was Jeltje de Groot, geboren rond 1850, eerst getrouwd met Jurjen Brouwer, daarna met een Kramer. Zij  was een dochter van Yntse Yntses de Groot. Dus we zijn inderdaad ver familie.

            Als je meer wilt weten over deze kant van de familie dan zal ik je de gegevens opsturen.

            Folkert

            From: Appy de Vries <appydevries@ planet.nl>
            To: Friesland-genealogy @yahoogroups. com
            Date: Wednesday, June 11, 2008, 3:35 AM