Re: de Boer Nijehaske

  • Kees Braaksma
    Message 1 of 5 , Jun 10 12:17 AM
      Hallo Gerard,

      Op Tresoar is zijn overlijden ook te vinden:

      Overlijdensakte Heerenveen, 1942
      Aangiftedatum 28 februari 1942, akte nr. 78
      Ale de Boer, overleden 26 februari 1942, man
      Oud 61 jaar, gehuwd

      En via google.nl heb ik het volgende gevonden:

      Ale de Boer
      Wolkammer

      kinderen:
      1. doodgeboren zoon, geb. Aengwirden 26 aug 1910
      2. Hotske de Boer, geb. 1915

      Gerardus de Boer, Boekhandelaar, overl. te Raalte (Overijssel) op 3
      nov 1967, begr. 7 november 1967
      tr. (Tetje 27 jaar oud) te Schoterland (Frl) op 25 aug 1910.
      Tetje Duursma
      dr. van Sieger Duursma en Geertje Jeens Bouma
      geb. te Murmerwoude (Frl) op 26 mrt 1883, ovl. (ongeveer 72 jaar oud)
      in 1956.

      kind: T.G. de Boer (overl.)

      Mvg,
      Kees
      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Attie Hoogland"
      <attie_hoogland@...> wrote:

      > Hallo Gerard,
      > Ale de Boer is overleden op 26 febr. 1942 te Heerenveen, volgens
      > www.archiefleeuwardercourant.nl
      >
      > vr.gr. Attie

      > onderstaande personen:
      > gemeente Haskerland met Hiltje van der Schaar.
      > in de gemeente Schoterland met Tetje Duursma.

    • Cor
      Message 2 of 5 , Jun 14 5:42 AM
        Hallo Gerard en anderen,

        Vanmorgen even de akte ingezien.
        Succes er mee,
        Cor Seinstra

        Op Tresoar is zijn overlijden ook te vinden:
        Overlijdensakte Heerenveen, 1942
        Aangiftedatum 28 februari 1942, akte nr. 78
        Ale de Boer, overleden 26 februari 1942, man
        Oud 61 jaar, gehuwd

        Ale won. en + te Heerenveen. winkelier, * Nijehaske

        X met Hiltje van der Schaar.

        Zoon van Tjeerd Ales de Boer en Hotske Mobach, beide +.
      • Gerard de Jong
        Message 3 of 5 , Jun 15 1:43 AM
          Attie, Kees en Cor,

          Heel hartelijk dank voor jullie aanvullingen.
          Ik ga er gelijk mee aan de slag.

          Ik zal hun persoonskaarten opvragen bij het CBG.

          Groeten,