Re: de Boer Nijehaske

  • Attie Hoogland
    Message 1 of 5 , Jun 9 6:44 AM
      Hallo Gerard,
      Ale de Boer is overleden op 26 febr. 1942 te Heerenveen, volgens
      www.archiefleeuwardercourant.nl

      vr.gr. Attie

      > Wie kan mij helpen met aanvullende gegevens en/of nageslacht van
      onderstaande personen:
      > Ale de Boer, geboren 22-04-1880 te Nijehaske, gehuwd 05-11-1908 in de
      gemeente Haskerland met Hiltje van der Schaar.
      > en
      > Gerardus de Boer, geboren 27-08-1885 te Nijehaske, gehuwd 25-08-1910
      in de gemeente Schoterland met Tetje Duursma.
    • Kees Braaksma
      Message 2 of 5 , Jun 10 12:17 AM
        Hallo Gerard,

        Op Tresoar is zijn overlijden ook te vinden:

        Overlijdensakte Heerenveen, 1942
        Aangiftedatum 28 februari 1942, akte nr. 78
        Ale de Boer, overleden 26 februari 1942, man
        Oud 61 jaar, gehuwd

        En via google.nl heb ik het volgende gevonden:

        Ale de Boer
        Wolkammer

        kinderen:
        1. doodgeboren zoon, geb. Aengwirden 26 aug 1910
        2. Hotske de Boer, geb. 1915

        Gerardus de Boer, Boekhandelaar, overl. te Raalte (Overijssel) op 3
        nov 1967, begr. 7 november 1967
        tr. (Tetje 27 jaar oud) te Schoterland (Frl) op 25 aug 1910.
        Tetje Duursma
        dr. van Sieger Duursma en Geertje Jeens Bouma
        geb. te Murmerwoude (Frl) op 26 mrt 1883, ovl. (ongeveer 72 jaar oud)
        in 1956.

        kind: T.G. de Boer (overl.)

        Mvg,
        Kees
        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Attie Hoogland"
        <attie_hoogland@...> wrote:

> [...]
        > onderstaande personen:
        > gemeente Haskerland met Hiltje van der Schaar.
        > in de gemeente Schoterland met Tetje Duursma.

      • Cor
        Message 3 of 5 , Jun 14 5:42 AM
          Hallo Gerard en anderen,

          Vanmorgen even de akte ingezien.
          Succes er mee,
          Cor Seinstra

          Op Tresoar is zijn overlijden ook te vinden:
          Overlijdensakte Heerenveen, 1942
          Aangiftedatum 28 februari 1942, akte nr. 78
          Ale de Boer, overleden 26 februari 1942, man
          Oud 61 jaar, gehuwd

          Ale won. en + te Heerenveen. winkelier, * Nijehaske

          X met Hiltje van der Schaar.

          Zoon van Tjeerd Ales de Boer en Hotske Mobach, beide +.
        • Gerard de Jong
          Message 4 of 5 , Jun 15 1:43 AM
            Attie, Kees en Cor,

            Heel hartelijk dank voor jullie aanvullingen.
            Ik ga er gelijk mee aan de slag.

            Ik zal hun persoonskaarten opvragen bij het CBG.

            Groeten,