de Boer Nijehaske

  • Gerard de Jong
    Message 1 of 5 , Jun 7, 2008
      Goedemiddag,

      Wie kan mij helpen met aanvullende gegevens en/of nageslacht van onderstaande personen:

      Ale de Boer, geboren 22-04-1880 te Nijehaske, gehuwd 05-11-1908 in de gemeente Haskerland met Hiltje van der Schaar.
      en
      Gerardus de Boer, geboren 27-08-1885 te Nijehaske, gehuwd 25-08-1910 in de gemeente Schoterland met Tetje Duursma.

      bvd
      Gerard

    • Attie Hoogland
      Message 2 of 5 , Jun 9, 2008
        Hallo Gerard,
        Ale de Boer is overleden op 26 febr. 1942 te Heerenveen, volgens
        www.archiefleeuwardercourant.nl

        vr.gr. Attie

      • Kees Braaksma
        Message 3 of 5 , Jun 10, 2008
          Hallo Gerard,

          Op Tresoar is zijn overlijden ook te vinden:

          Overlijdensakte Heerenveen, 1942
          Aangiftedatum 28 februari 1942, akte nr. 78
          Ale de Boer, overleden 26 februari 1942, man
          Oud 61 jaar, gehuwd

          En via google.nl heb ik het volgende gevonden:

          Ale de Boer
          Wolkammer

          kinderen:
          1. doodgeboren zoon, geb. Aengwirden 26 aug 1910
          2. Hotske de Boer, geb. 1915

          Gerardus de Boer, Boekhandelaar, overl. te Raalte (Overijssel) op 3
          nov 1967, begr. 7 november 1967
          tr. (Tetje 27 jaar oud) te Schoterland (Frl) op 25 aug 1910.
          Tetje Duursma
          dr. van Sieger Duursma en Geertje Jeens Bouma
          geb. te Murmerwoude (Frl) op 26 mrt 1883, ovl. (ongeveer 72 jaar oud)
          in 1956.

          kind: T.G. de Boer (overl.)

          Mvg,
          Kees
          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Attie Hoogland"
          <attie_hoogland@...> wrote:

> [...]
          > onderstaande personen:
          > gemeente Haskerland met Hiltje van der Schaar.
          > in de gemeente Schoterland met Tetje Duursma.

        • Cor
          Message 4 of 5 , Jun 14, 2008
            Hallo Gerard en anderen,

            Vanmorgen even de akte ingezien.
            Succes er mee,
            Cor Seinstra

            Op Tresoar is zijn overlijden ook te vinden:
            Overlijdensakte Heerenveen, 1942
            Aangiftedatum 28 februari 1942, akte nr. 78
            Ale de Boer, overleden 26 februari 1942, man
            Oud 61 jaar, gehuwd

            Ale won. en + te Heerenveen. winkelier, * Nijehaske

            X met Hiltje van der Schaar.

            Zoon van Tjeerd Ales de Boer en Hotske Mobach, beide +.
          • Gerard de Jong
            Message 5 of 5 , Jun 15, 2008
              Attie, Kees en Cor,

              Heel hartelijk dank voor jullie aanvullingen.
              Ik ga er gelijk mee aan de slag.

              Ik zal hun persoonskaarten opvragen bij het CBG.

              Groeten,