Re: [Friesland-genealogy] Jacob Wabes (Mennist)

  • Rienk de Boer
    Message 1 of 4 , Jun 7, 2008
      Beste Hoornick,

      Goes en Koudum liggen een heel eind van elkaar af. Dit zal dus een streek gewoonte zijn geweest.
      Zo ken ik meer streek gewoonten bij het dopen tussen Zeeland en Friesland in de Gereformeerde kerken.

      Groeten
      Rienk de Boer

      Message 2 of 4 , Jun 7, 2008
        Sjaak,

        Het zal wel een heel domme opmerking zijn van een doopsgezinde maar mogelijk koos hij anders? Immers dat is het doopsgezind eigene: zelf kiezen. Zo heeft een deel van mijn familie voor de gereformeerde doop (op latere leeftijd) gekozen en een deel voor de doopsgezinde. Ik heb het hier over Amsterdam, Noord Holland en Groningen.

        Marjolijne

        Met vriendelijke groeten,

        Marjolijne E. Vijverberg-Kalkema
        kalkema@...

        Voor gezonde voeding en huidverzorging
        www.five4life.nl

        Genealogische Werkgroep Zoetermeer:
        GWZ homepage: info@...
      • J.C.M. Hoornick
        Message 3 of 4 , Jun 8, 2008
          Rienk en Marjolijne.
          Ik wil jullie bedanken voor je uitleg, dus het zal hier een "gewoonte"zijn.
          vr. gr. Sjaak