Amsterdamse fotograaf in Friesland?

  • S. Wagenaar
    Message 1 of 2 , Jun 5, 2008
      Beste groepsgenoten,

      Ik kreeg deze week een foto in handen die vermoedelijk omstreeks
      1885-1890 is gemaakt. Onder de foto zijn een plaatsnaam en persoonsnaam
      geschreven, waarschijnlijk van de fotograaf. De plaatsnaam Amsterdam is
      duidelijk te lezen, de persoonsnaam is minder duidelijk, maar lijkt op
      H.P. Brandema/Brandsema/Brandsma. Is een van jullie deze naam wel eens
      tegengekomen op oude foto's? Vanwege de ouderdom van de vrouw op de foto
      denk ik niet dat de foto in Amsterdam is gemaakt. Bovendien is de foto
      niet in een studio gemaakt, maar in een tuin. Ik vermoed daarom dat het
      om een van de 'reizende fotografen' uit die tijd gaat.

      Met vriendelijke groeten,

      Sake Wagenaar
    • Andrys Stienstra
      Message 2 of 2 , Jun 5, 2008
        Op de website "Directory of 19th-Century Dutch Portrait Studios"
        (http://nies.liacs.nl:1860/) vind ik alleen een P. Brandsma uit Amsterdam
        die misschien in aanmerking komt.

        Andrys Stienstra
        www.andrysstienstra.nl

[...]