Re: schuurmans

  • rschuite@capgemini.nl
    Message 1 of 4 , Mar 3, 2001
      Roelof
      Jan Thomas Schuurmans is volgens mijn gegevens getrouwd met Frouwkjen
      Hendriks Kuipers.
      Als kinderen kregen zij: Geertje (1-5-1835), Uilkjen, Thomasken,
      Grietje en Pierkjen - Kregen zij nog meer kinderen?

      Weet verder nog iemand of er in de omgeving van Tjerkwerd een relatie
      was tussen de familie van Geertje Pieters IJntema met de families
      IJpma en/of Rijpma?

      Met vriendelijke groet
      Ronald Schuitemaker

      --- In Friesland-genealogy@y..., "Roelof Varkevisser"
      <r.varkevisser@f...> wrote:
> [...]
      die dus
      > een andere is dan Thomas Jetzes uit Dedgum.
      > Misschien hoort de door jou genoemde Evert er ook niet bij.
      > De afstamming ziet er volgens mij alsvolgt uit: (een deel van de
      gegevens
      > heb ik van jou)
      >
      > Thomas Jetzes Schuurmans, geboren 4-1-1777 te Dedgum, + 28-5-1834 te
      > Tjerkwerd, huisman
      > getrouwd(1) 1799
      > Geertje Pieters Yntema, geboren ca. 1777, † 23-12-1809 te Tjerkwerd,
      > dochter van Pytter Douwes Yntema , geboren ca. 1750 en Grietje
      Rommerts ,

      http://docs.yahoo.com/info/terms/

      > geposte berichten staat op

      http://docs.yahoo.com/info/terms/

    • Roelof Varkevisser
      Message 2 of 4 , Mar 3, 2001
        Ronald,

        Ik heb hem als zijnde gehuwd met Marijke Ynzes de Vries (10 mei 1828,
        Hennaarderadeel).
        Blijkbaar liepen er twee Jan Thomas Schuurmans rond. Mijn gegevens komen van
        de website van het rijksarchief. Enige studie in de akten zal de waarheid
        zeker aan het licht brengen.

        <r.varkevisser@f...> wrote:
> [...]
        ,
        > geboren ca. 1760
        >
        > Van Jan Thomas Schuurmans heb ik evt. nog wel wat meer.

      • R.J.G. Wink
        Message 3 of 4 , Mar 4, 2001
          Hallo Roelof, dat wordt dan een dagje zoeken in Leeuwarden en goed uitkijken
          en controleren. Ik zal tezijnertijd mijn zoekresultaten naar je toe sturen.

          Groetjes Rein