Andriesje Eenkoren x Willem Vikkerman

  • Yvonne Blaauw
    Message 1 of 5 , May 11, 2008
      Andriesje Eenkoren is geboren op 23-11-1907, zij is waarschijnlijk een dochter van Tjeerd Eenkoren en Sjoukje Blaauw. Andriesje is overleden op 07-10-1992 en begraven te Joure. Andriesje trouwde met Willem Vikkerman. Willem is geboren op 05-10-1904. Willem is overleden op 13-07-1982 en begraven te Joure.

      Hallo,

      Deze gegevens heb ik bij elkaar gesprokkeld op Graftombe.nl,
      Ik vermoed dat Andriesje een dochter is van Tjeerd en Sjoukje omdat zij dan vernoemd zou zijn naar de moeder van Tjeerd Eenkoren: Andrieske Hylkes van Dijk

      ouders van Willem Vikkerman zouden deze kunnen zijn (veel keus was er niet):

      Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
      Archieflocatie Tresoar, Frysk Histoarysk en Letterkundich Sintrum
      Algemeen Toegangnr: 30-10
      Inventarisnr: 2015
      Gemeente: Doniawerstal
      Soort akte: Huwelijksakte
      Aktenummer: 18
      Datum: 17-05-1890
      Bruidegom Hendrik Willem Gerard Vikkerman
      Bruid Annegje Jager

      uiteraard wil ik graag zekerheid, kan iemand het een en ander bevestigen, dan wel onderuit halen of aanvullen? in het laatste geval dan wel graag naar mijn privebox i.v.m. de privacy

      met vriendelijke groet,
      Yvonne Blaauw

    • Cor
      Message 2 of 5 , May 13, 2008
        Hallo Yvonne,

        vanmiddag Tresoar bezocht, mede omdat het vandaag 5 jaar bestaat.
        Gratis koffie en oranjekoek.
        Helaas met creme i.p.v. slagroom. (ze bint zunig).
        Tevens de overl. aktes even bekeken, daar ik tijd over had.
        Veel succes er mee,
        gegroet van Cor Seinstra.

        Subject: [Friesland-genealogy] Andriesje Eenkoren x Willem Vikkerman

        Datum: 17-05-1890
[...]

        ANTWOORD:
        Hendrik * 22-04-1861 Langweer (La.)/ Doniaw. schippersknecht.
        Zoon van Gerard Willem V. en Jetske Klazes de Jong.
        Gerard * en won. en + te La. + 22-04-1884, praamschipper.
        Annegje * 18-11-1867 Noordwolde/ Weststellingwerf.
        Dr. van Age Jans Jager en Geesje Wiebes van de Boer.

        Overlijdensakte Doniawerstal, 1925
        Aangiftedatum 14 september 1925, akte nr. 28
        Joukje Vikkerman, overleden 14 september 1925, vrouw
        Oud 61 jaar, weduwe
        ANTWOORD:
        Joukje 61 jr. * te La. veehoudster won. en + te Sint Nicolaasga.
        Wed. van Rommert van Rijs.
        Dr. van Gerard W V. en Jetske K. de Jong

        Overlijdensakte Doniawerstal, 1934
        Aangiftedatum 27 november 1934, akte nr. 52
        Jeltje Vikkerman, overleden 27 november 1934, vrouw
        Oud 69 jaar, ongehuwd
        ANTWOORD:
        Jeltje * en won. en + te La.
        Ongehuwd dr. van: zie hier boven.

        Overlijdensakte Doniawerstal, 1937
        Aangiftedatum 27 december 1937, akte nr. 57
        Annegje Vikkerman, overleden 26 december 1937, vrouw
        Oud 2 dagen
        ANTWOORD:
        Annegje * en won. en + te La.
        Dr. van Willem H. V. en Andriesje Eenkoren.

        Overlijdensakte Doniawerstal, 1857
        Aangiftedatum 4 september 1857, blad nr. 8
        Hendrik Willem Gerrit Vikkerman, overleden 3 september
        1857, man
        Oud 64 jaar, gehuwd
        ANTWOORD:
        Slecht te lezen.
        Hendrik * te Amsterdam?? brievengaarder.
        + te La.
        X met Joukjen Roelofs Weuvelinga
        Zoon van Gerrit V. en Margaretha ???.

        Overlijdensakte Doniawerstal, 1884
        Aangiftedatum 23 april 1884, akte nr. 14
        Gerard Willem Vikkerman, overleden 22 april 1884, man
        Oud 54 jaar, gehuwd
        ANTWOORD:Gerard * en won. en + te La. praamschipper.X met Jeltje K de
        Jong.Zoon van Hendrik W G V. en Joukjen Roelofs Weuvelinga
      • Hinke
        Message 3 of 5 , May 13, 2008
          Yvonne en Cor e.a.

          Omdat ik met vakantie was, heb ik niet alles gevolgd maar het meeste
          van onderstaande Vikkerman heb ik in mijn bestand. De ouders van Annegje
          Jager niet en niet alles gecontroleerd in aktes, dus bedankt Cor.

          Wel heb ik nog:

          Hendrik Willem Gerrits Vikkerman, geb. Amsterdam, ged. Amsterdam 3 maart
          1793, schoenmaker, overl. Langweer 3 sept. 1857, tr. Doniawerstal 16
          juni 1829 Joukjen Roelofs Weuvelinga, geb. Sneek omstr. 1793,
          schoenmakerse, overl. Doniawerstal 4 sept. 1881, dr. van Roelof Geerts
          en Jacobjen Joukes.

          Hendrik was een zoon van: Gerrit Hendriks Fikkerman, geb. omstr. 1756,
          arbeider, overl. Delfstrahuizen 11 juni 1836 en Margaretha Lens, geb.
          omstr. 1747, overl. Delfstrahuizen 1 jan. 1837.

          De doop van Hendrik en onderstaande komt van familysearch, dus weet niet
          zeker of het klopt.

          Mooglik wie Gerrit earder troud mei Lena Polmans, der is in famke doopt
          op 05-07-1783 te Amsterdam, Anna Catharina Helena Vikkerman, dr.f.
          Gerrit Vikkerman en Lena Polmans.

          groet, Hinke Woudt-Westra

        • Cor
          Message 4 of 5 , May 13, 2008
            Ha Hinke en Yvonne.

            Welkom terug in Friesland.
            De vraag kwam van Yvonne.
            Misschien heeft zij nog meer aan gegevens.
            Wat ik nu leverde uit de aktes mag voor jou zekerheid zijn.

            Voor Yvonne nog even:
            Je vroeg ook naar nageslacht maar dat staat helaas niet in de
            huw. akte van de ouders !!
            Dan zal je naar www.archiefleeuwardercourant.nl etc. toe moeten.

            Groetjes Cor.

            Cor schreef:
> [...]
            > bevestigen,
            > dan wel onderuit halen of aanvullen? in het laatste geval dan wel graag

            database 3096 (20080513) __________

            http://www.eset.com
          • Yvonne Blaauw
            Message 5 of 5 , May 18, 2008
              Hallo Cor, Hinke en Maikel,

              Hartelijke bedankt voor jullie tijd, moeite en informatie, ik heb het verzameld en voorlopig op sterk water gezet :-))
              Inmiddels is gebleken dat Sjoukje Blaauw waarschijnlijk helemaal geen familie van mijn blaauwe kant is, eerst maar weer terug naar af en opnieuw beginnen dus, zucht..... toch blijft het een leuk tijdverdrijf

              Groetnis, Yvonne

              database 3096 (20080513) __________

              http://www.eset.com