Re:[Friesland-genealogy] informatie over de hooge-lodewijks-schipper-berkenbosch-landkroon

  • Fr@ns Krom
    Message 1 of 6 , May 2, 2008
      Beste Hendrika,

      Misschien is deze hem, gevonden in Rotterdam:
      KindHendrik Laurens de Hooge
      VaderJustus de Hooge
      MoederAdriana Gijsberta Wolders

      PlaatsRotterdam
      Geboortedatum02-04-1901

      Opmerkingenakte nr. 3384

      Met vriendelijke groet.

      Frans Krom

      Website: www.familiewiersema.nl

      Inmiddels zijn er 4.461 verschillende bezoekers op mijn website geweest. Ruim 4.200 Wiersema's in mijn bestand.
      Alles is welkom met betrekking tot de navolgende familienamen : Dijksterhuis(Gr); Gezelle-Meerburg(ZH); Klooster(NH); Krom(NH-ZH); Laribeij(Fr;ZH); Laribij(Fr;ZH); de Leeuw(Gld); Meerburg(ZH); Meerburg-Snarenberg(ZH); Overmeer(ZH); Post(Gr); Teunen(NH); Theunen(NH), Thöne(Grebenstein Dld); Wiersema(NLD;VS;CAN;AUS;MEX); Wiersum(Gr;USA); Wier(d)sma (Fr).

    • P. van Diemen
      Message 2 of 6 , May 2, 2008
        Beste Hendrika Johanna Maria,

        Aangezien de familie de Hooge nogal uitgebreid lijkt kun je zelf het beste
        maar eens zoeken op
        http://www.gemeentearchief.rotterdam.nl/content/index.php?option=com_wrapper
        &Itemid=57 Daar kun je diverse Hendrik de Hooge's vinden. In den Haag kun je
        zoeken via http://193.172.27.173/virtuelestudiezaal/selectiebron.aspx

        Met vriendelijke groet,

        Irene Walstra

        Message 3 of 6 , May 2, 2008
          Beste Hendrika, Frans
          Volgens mij niet "misschien", maar zeker,
          Bruidegom Justus de Hooge , Rotterdam , 22
          Vader Petrus Carolus Of Pieter de Hooge Of Hoog
          Moeder Maria Jalink
          Bruid Adriana Gijsberta Wolders , Rotterdam , 23
          Vader Hendrik Louwrens Wolders
          Moeder Elizabeth Kuivenhoven

          Plaats Rotterdam
          Huwelijksdatum 15-08-1883

          Hendrik dus vernoemd naar zijn schoonvader.
          Met vriendelijke groet,
          Harry Snijder

            Message 5 of 6 , May 2, 2008
              Beste Hendrika,

              Ik heb gezocht in het www.gemeentearchiefdenhaag.nl der virtuele studiezaal, naar aanleiding van jouw opmerking over de kinderen geboren in Den Haag.
              Nu zijn die geboorten (nog) niet openbaar, maar ik vind wel een huwelijk (24 december 1924) van Hendrik Antonie de Hooge oud 22 jaar geboren te Rotterdam beroep metaaldraaier, zoon van Hendrik de Hooge en Antonia van Vliet (gescheiden) alleen de echtgenote klopt niet.
              Wat je ook zou kunnen doen als hij in Den Haag heeft gewoond een persoonkaart van hem opvragen, daarop staat waar hij heeft gewoond, zijn ouders, zijn echtgenote en zijn kinderen met hun geboortedatum.

              Succes
              Luut Vlastra