Fw: Genealogie Spandaw

  • cspandaw
    Message 1 of 2 , Mar 1, 2001
      From: cspandaw
      To: appy@...
      Sent: Thursday, March 01, 2001 8:04 PM
      Subject: Genealogie Spandaw

      Goedenavond Appy,

      Bedankt voor je reactie, o.a. via Genlias heb ik vrij veel gegevens kunnen bemachtigen over mijn voorouders.
      Ik woon in Amsterdam en dan is Genlias een uitkomst.
      De overgrootvader van mijn vader is Sible Botes Spandaw, hij was gehuwd met Anna Lichtevoort en is ca. 1850 uit Friesland vertrokken naar Amsterdam.
      Anno 2001 ben ik de enig overgebleven Spandaw in Amsterdam.
      Er zijn wat "losse" Spandaws die ik niet kan plaatsen, m.a.w. ik weet niet wie hun ouders zijn.
      Dat zijn b.v. Anthonius Spandaw, gehuwd op 26.05.1861 met Rinske Jelles Bakkerus, Betske Spandouw, gehuwd op 04.05.1853 met Bart Ombach, Martha Bernardus Spandaw, overleden op 19.12.1847.
      Gretske Spandaw, gehuwd met Lodewijk Manck op 25.05.1876.
      Tot slot Trijntje Botes Spandaw, geboren 00.10.1830, na 1850 voor mij niet meer te traceren.
      Nog een brandende vraag weet jij wat de omstandigheden geweest kunnen zijn dat iemand in 1850 vanuit het rustige Friesland vertrekt naar Amsterdam. Ik zou het wel geweten hebben ik had in Friesland gebleven.
      Wellicht kun je mij een stukje verder helpen ik zou daar heel blij mee zijn.

      Groetjes,

      Greet Spandaw

    • Appy De Vries
      Message 2 of 2 , Mar 2, 2001
        Hallo Greet;
        Huwelijksakte 21-07-1850;
        Sible Botes Spandaw [30j]* Heerenveen;
        zonder beroep! vandaar Amsterdam?en
        Anna Lichtevoort [25j] * te Leeuwarden
        dochter van Theunis Lichtevoort en Anna Stapert,
        beide overleden.Ik zal woensdag even sneupen !,
        naar jou hiaten dan hoor je nog van mij .
        Groetjes Appy p.s. ik heb hier een paar A.viertjes,
        die wil ik jou wel sturen dan graag even jou adres mailen.

        of: http://go.to/frgen .