Re: [Friesland-genealogy] Draijer Draayer Drayer

  • J W Draijer
    Message 1 of 9 , Mar 1, 2001
      Ik weet van families Draijer in diverse geisoleerde gebieden o.a. Schiermonnikoog, Zuid Holland en Twente maar niet of deze een gemeenschappelijke voorouder hebben. Zelf ben ik vooral op zoek naar info over de Friese tak.

      Jan Willem

    • Roelof Varkevisser
      Message 2 of 9 , Mar 1, 2001
        Jan Willem,

        Zelf heb ik een hele partij Dreyer, Dreijer, uit Harlingen (1610 - 1750),
        Ferwerderadeel (1750-1850).
        Voornamen vroeg: Pieter, Aris, Arjen, en later Tjisse, Fopke

        Met vriendelijke groeten,
        Roelof

        Friesland rond 1860 : http://www.varke-visser.myweb.nl/kaarten
        voor mijn genealogie: http://www.gironet.nl/home/rvvisser/genea
        Wonseradeel: de Boer, Roedema
        Idaarderadeel: Zuidema, Deelstra
        Ferwerderadeel: Swart, Buursma, Braak, Papma
        Katwijk-Scheveningen: Varkevisser
        Hoekse Waard: Goud
        Zeeland: Enters

        Message 3 of 9 , Mar 1, 2001
          Roelof,

          Ik heb de relatie met Dreyer nog niet kunnen leggen. De namen in mijn familie zijn Jan Jurjen Hendrik Christiaan Douwe uit de omgeving van Sloten. Het komt dus niet erg overeen met de info van de Dreyer familie.

          Hartelijk dank.

          Jan Willem

        • Appy De Vries
          Message 4 of 9 , Mar 2, 2001
            Hallo Jan;
            Ik heb een Andries Hendriks Drayer
            *1789 te ? overl-26-10-1832 te Leeuwarden
            gehuwd 03-03-1814 met Hendrikje Jans Berkhoven
            * 1787 te Leeuwarden overl-03-11-1832 te Leeuwarden
            Hoort deze bij jou ? en weet je misschien ook iets
            over de fam-Berkhoven uit Leeuwarden [ Sint Jobsleen?]
            Groetjes Appy uit Heerenveen.

[...]

            of: http://go.to/frgen .

          • Geert Zoetendal
            Message 5 of 9 , Mar 4, 2001
              Jan Willem,

              Mijn vrouw is een Dijkstra en is via de kinderen Hendrikje Draayer en
              Klaaske Draayer uit het gezin Hendrik Jurjens Drayer en Lijsberd van Huizen
              verbonden met de familie Draayer. Door deze dubbele binding hebben wij
              rouwkaarten uit deze familie periode ook dubbel. Als je hiervoor
              belangstelling hebt laat me dit dan even weten.
              'k heb nog een vraag over Klaaske Draayer, is haar geboortedatum 17-05-1875
              of 28-06-1879? Of zijn dit toch twee verschillende Klaaskes?

              Groeten,

              Geert Zoetendal

              Message 6 of 9 , Mar 4, 2001
                Hallo Geert,

                Ik ben een afstammeling van Jurjen uit deze familie. Volgens de gegevens van het Ryksargyf is er een Klaaske in 23/12/1878 overleden (geb. 17/5/1875). Het meisje dat in 18/6/1879 werd geboren werd wederom Klaaske genoemd. Omdat een andere volgorde onmogelijk is, moet dit de Klaaske zijn die later met Jelle Dijkstra getrouwd is. Ik heb van deze Klaaske nog geen overlijdensdatum.
                Als enig kind heb ik Jeltje Dijkstra gevonden. Waren er nog meer kinderen?
                Mijn vrouw heeft als grootouders drie maal een Dijkstra. Alle drie families uit Wonseradeel. Is hier een link?
                Ik ben zeer geinteresseerd in de rouwkaarten. In onze tak van de familie is er helemaal niets bewaard gebleven.
                Mijn grootvader Jan Draijer, de zoon van Jurjen, was het jongste kind en is niet in Friesland blijven wonen.

                M.v.g. Jan Willem

[...]

                Yahoo! Groups Sponsor

                Click here for Classmates.com

                of: http://go.to/frgen .

              • Geert Zoetendal
                Message 7 of 9 , Mar 8, 2001
                  Jan Willem,

                  Ik werd een beetje op het verkeerde been gezet omdat ik op jouw website bij
                  Jurjen Drayer maar een Klaaske vond.

                  Edoch:

                  Hendrikje Draayer geb. 12-01-1868, overleden 25-03-1938, getrouwd met Jelte
                  Jelles Dijkstra geb. 4-08-1848, overleden 06-06-1931.

                  Klaaske Draayer geb. 28-06-1879, overleden 17-04-1945, getrouwd met Jelle
                  Jeltes Dijkstra (zoon van bovengenoemde Jelte) geb. 2-11-1878, overleden
                  28-01-1945
                  Zij kregen twee kinderen: Jelte geb. 07-07-1902, overleden en Hendrik
                  geb.20-12-1907, overleden 12-11-1957.
                  Mijn vrouw is een dochter van Hendrik Dijkstra. Als je meer details zoekt
                  laat me dit dan even weten.
                  We moeten separaat maar eens een afspraak maken voor de rouwkaarten.

                  Groetjes,

                  Geert Z.

[...]

                  Het archief van deze Hazagebruikers-lijst met daarin alle sinds 8 juli
                  1999
                  geposte berichten staat op