Re: [Friesland-genealogy] BOUMA

  • Gerhard Oostindie
    Message 1 of 3 , Mar 1, 2001
      Hallo,
      Ik heb enige ervaring opgedaan in het zoeken naar emigranten naar de VS en
      Canada.
      Ik heb ze gevonden aan de hand van de passagierslijsten die nu op het net
      staan bij een amerikaanse site.
      Als ik het mij goed herinner is het http://macatawa.org/ hier moet een tilde
      cahter met de naam devries.
      Als je jaartallen weet kom je vanzelf bij de Steamer who sailed to the US.
      Maar denk erom de namen staan soms zeer verhaspeld op de lijsten omdat de
      ambtenaren aan de andere kant van de plas geen nederlands verstonden en de
      Nederlanders geen engels spraken.
      Succes Gerhard