Ozinga

  • j.draijer@multiweb.nl
    Message 1 of 4 , Mar 1, 2001
      Na uit het Ryksargyf te hebben geput zoek ik naar meer gegevens van
      de de familie van mijn vrouw.

      Abe Ozinga Wonseradeel 1865
      Ulbe Abes Ozinga Wonseradeel 1845
      Abe Tjommes Ozinga Wonseradeel 1816

      De mij bekende informatie heb ik op het net gezet
      http://janwillem.draijer.net

      M.v.g. Jan Willem
    • Roelof Varkevisser
      Message 2 of 4 , Mar 1, 2001
        Jan Willem,

        Ik heb een waarschijnlijke zus van je Abe Tjommes.
        (Hoewel hij bij mij Ale heet, en ik niet meer vam hem weet dan geboren 1816)
        De zus,
        Trijntje Tjommes Ozinga, geboren 1806 te Schettens, † 4-1-1860 te
        Wonseradeel, dienstmaagd
        getrouwd 28-5-1825 te Wonseradeel met
        Gatze Piers de Boer, geboren 8-1-1798, gedoopt 4-2-1798 te Makkum, †
        11-8-1880 te Schettens,
        boerenknecht(mei-1825)/kastelein(dec-1825-1835)/arbeider

        Als ouders van haar heb ik:
        Tjomme Gables Ozinga, geboren ca. 1780, † na 28-5-1825, boer
        samen met
        Antje Symons Baarda, geboren ca. 1780, † 11-2-1820 te Schettens,

        Het geheel is voor mij wat een zijtakje, maar alle info is uiteraard welkom.

        Met vriendelijke groeten,
        Roelof

        Friesland rond 1860 : http://www.varke-visser.myweb.nl/kaarten
        voor mijn genealogie: http://www.gironet.nl/home/rvvisser/genea
        Wonseradeel: de Boer, Roedema
        Idaarderadeel: Zuidema, Deelstra
        Ferwerderadeel: Swart, Buursma, Braak, Papma
        Katwijk-Scheveningen: Varkevisser
        Hoekse Waard: Goud
        Zeeland: Enters

        Message 3 of 4 , Mar 1, 2001
          Roelof,

          hartelijk bedankt voor je reactie. Tijdens mijn speurtocht je naam al vele malen tegengekomen. Ik meen vooral in verband met de naam de Boer zoals Akke Raukes en Anna Akke. Ik vermoed dat de families lang in dezelfde omgeving hebben gewoond. Heb je eventueel ook informatie over Hendrina Douwes de Boer omg. Wyckel/Koudum?

        • rschuite@capgemini.nl
          Message 4 of 4 , Mar 3, 2001
            Roelof
            Is de genoemde Antje Symons Baarda een zuster van:
            Pieter Sijmons Baarda, die getrouwd is met Antje Meindert de Witte?

            Met vriendelijke groet
            Ronald Schuitemaker

            --- In Friesland-genealogy@y..., "Roelof Varkevisser"