Draijer Draayer Drayer

  • j.draijer@multiweb.nl
    Message 1 of 9 , Mar 1, 2001
      Voorouders van Jurjen Christiaans Draayer

      In verband met het inrichten van een site over de verschillende
      families Draijer ben ik op zoek naar de gegevens van de voorouders
      van Jurjen Christiaans Draayer, landbouwer te Koudum en geboren in
      1793 te Wyckel. De ons bekende informatie is te bekijken op het
      internet
      voor de Friese tak : Http://janwillem.draijer.net en
      voor de Zandvoortse tak : Http://www.draijer.net
      Wij zoeken nog een vertegenwoordiger van een mogelijke derde familie
      Draijer en contact met eenieder die meer informatie kan verstrekken.

      Jan Willem
    • Gerhard Oostindie
      Message 2 of 9 , Mar 1, 2001
        Hallo Jan Willem,
        Ik denk dat er ook nog een Twentse tak is: de zuster van mijn schoonvader is
        getrouwd met een Draaijer en geboren te Wierden en wonen nu in Almelo.
        In Twente zijn er vast meer te vinden.
        Groeten Gerhard
[...]

        of: http://go.to/frgen .

      • J W Draijer
        Message 3 of 9 , Mar 1, 2001
          Ik weet van families Draijer in diverse geisoleerde gebieden o.a. Schiermonnikoog, Zuid Holland en Twente maar niet of deze een gemeenschappelijke voorouder hebben. Zelf ben ik vooral op zoek naar info over de Friese tak.

          Jan Willem

        • Roelof Varkevisser
          Message 4 of 9 , Mar 1, 2001
            Jan Willem,

            Zelf heb ik een hele partij Dreyer, Dreijer, uit Harlingen (1610 - 1750),
            Ferwerderadeel (1750-1850).
            Voornamen vroeg: Pieter, Aris, Arjen, en later Tjisse, Fopke

            Met vriendelijke groeten,
            Roelof

            Friesland rond 1860 : http://www.varke-visser.myweb.nl/kaarten
            voor mijn genealogie: http://www.gironet.nl/home/rvvisser/genea
            Wonseradeel: de Boer, Roedema
            Idaarderadeel: Zuidema, Deelstra
            Ferwerderadeel: Swart, Buursma, Braak, Papma
            Katwijk-Scheveningen: Varkevisser
            Hoekse Waard: Goud
            Zeeland: Enters

            Message 5 of 9 , Mar 1, 2001
              Roelof,

              Ik heb de relatie met Dreyer nog niet kunnen leggen. De namen in mijn familie zijn Jan Jurjen Hendrik Christiaan Douwe uit de omgeving van Sloten. Het komt dus niet erg overeen met de info van de Dreyer familie.

              Hartelijk dank.

              Jan Willem

            • Appy De Vries
              Message 6 of 9 , Mar 2, 2001
                Hallo Jan;
                Ik heb een Andries Hendriks Drayer
                *1789 te ? overl-26-10-1832 te Leeuwarden
                gehuwd 03-03-1814 met Hendrikje Jans Berkhoven
                * 1787 te Leeuwarden overl-03-11-1832 te Leeuwarden
                Hoort deze bij jou ? en weet je misschien ook iets
                over de fam-Berkhoven uit Leeuwarden [ Sint Jobsleen?]
                Groetjes Appy uit Heerenveen.

                Message 7 of 9 , Mar 4, 2001
                  Jan Willem,

                  Mijn vrouw is een Dijkstra en is via de kinderen Hendrikje Draayer en
                  Klaaske Draayer uit het gezin Hendrik Jurjens Drayer en Lijsberd van Huizen
                  verbonden met de familie Draayer. Door deze dubbele binding hebben wij
                  rouwkaarten uit deze familie periode ook dubbel. Als je hiervoor
                  belangstelling hebt laat me dit dan even weten.
                  'k heb nog een vraag over Klaaske Draayer, is haar geboortedatum 17-05-1875
                  of 28-06-1879? Of zijn dit toch twee verschillende Klaaskes?

                  Groeten,

                  Geert Zoetendal

                  Message 8 of 9 , Mar 4, 2001
                    Hallo Geert,

                    Ik ben een afstammeling van Jurjen uit deze familie. Volgens de gegevens van het Ryksargyf is er een Klaaske in 23/12/1878 overleden (geb. 17/5/1875). Het meisje dat in 18/6/1879 werd geboren werd wederom Klaaske genoemd. Omdat een andere volgorde onmogelijk is, moet dit de Klaaske zijn die later met Jelle Dijkstra getrouwd is. Ik heb van deze Klaaske nog geen overlijdensdatum.
                    Als enig kind heb ik Jeltje Dijkstra gevonden. Waren er nog meer kinderen?
                    Mijn vrouw heeft als grootouders drie maal een Dijkstra. Alle drie families uit Wonseradeel. Is hier een link?
                    Ik ben zeer geinteresseerd in de rouwkaarten. In onze tak van de familie is er helemaal niets bewaard gebleven.
                    Mijn grootvader Jan Draijer, de zoon van Jurjen, was het jongste kind en is niet in Friesland blijven wonen.

                    M.v.g. Jan Willem

[...]

                    Yahoo! Groups Sponsor

                    Click here for Classmates.com

                    of: http://go.to/frgen .

                  • Geert Zoetendal
                    Message 9 of 9 , Mar 8, 2001
                      Jan Willem,

                      Ik werd een beetje op het verkeerde been gezet omdat ik op jouw website bij
                      Jurjen Drayer maar een Klaaske vond.

                      Edoch:

                      Hendrikje Draayer geb. 12-01-1868, overleden 25-03-1938, getrouwd met Jelte
                      Jelles Dijkstra geb. 4-08-1848, overleden 06-06-1931.

                      Klaaske Draayer geb. 28-06-1879, overleden 17-04-1945, getrouwd met Jelle
                      Jeltes Dijkstra (zoon van bovengenoemde Jelte) geb. 2-11-1878, overleden
                      28-01-1945
                      Zij kregen twee kinderen: Jelte geb. 07-07-1902, overleden en Hendrik
                      geb.20-12-1907, overleden 12-11-1957.
                      Mijn vrouw is een dochter van Hendrik Dijkstra. Als je meer details zoekt
                      laat me dit dan even weten.
                      We moeten separaat maar eens een afspraak maken voor de rouwkaarten.

                      Groetjes,

                      Geert Z.

[...]

                      Het archief van deze Hazagebruikers-lijst met daarin alle sinds 8 juli
                      1999
                      geposte berichten staat op