Genetische genealogie

  • hzijlstra
    Message 1 of 7 , Apr 3, 2008
      L.S.

      Voor degenen die wel eens wat meer willen weten over wat nu eigenlijk
      genetische genealogie is en wat je er eventueel mee kunt bij je
      stamboomonderzoek heb ik online een kort artikel met vele links gezet.
      Door de lage dollarkoers en de techologische ontwikkelingen wordt het
      steeds aantrekkelijker een DNA-test te doen. Zie het Sneuper blog op

      http://sneuperdokkum.blogspot.com/

      Groetnis,
      Hans
    • hzijlstra
      Message 2 of 7 , Apr 10, 2008
        L.S.

        Voor de liefhebbers: deze week 2 nieuwe artikelen online, een over
        Genealogische/historische podcasts en een over vroedvrouw Catharina
        Schrader,zie het Sneuper blog op

        Message 3 of 7 , Jun 3, 2008
          L.S.

          Op het Sneuper-blog staan weer enkele nieuwe artikelen over o.a.
          de Nederlandse Liederenbank, Friese bronnen van voor 1600 en het
          Iconografisch Bureau, zie

          http://sneuperdokkum.blogspot.com

          Groetnis,
          Hans
        • johanpetermels
          Message 4 of 7 , Sep 16, 2009
            Beste Hans en anderen,

            Wellicht leuk om te kijken?

            National Geographic Channel
            Zondag 20 september 22.00 uur
            The Human Family Three

            Genetische gegevens uit New York laten zien dat de oermens een lange reis heeft afgelegd. Stammen we allemaal af van dezelfde voorouders?

            Gr, Johan

            NB, Zomer en wintertijd willen nog wel eens niet kloppen op dergelijke zenders. Even in de gaten houden.

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "hzijlstra" <hzijlstra@...> wrote:

> [...]
            > Door de lage dollarkoers en de techologische ontwikkelingen wordt het
            > steeds aantrekkelijker een DNA-test te doen. Zie het Sneuper blog op

          • gerard lemmens
            Message 5 of 7 , Sep 16, 2009
              Hallo Allemaal,

              Ik weet niet of het jullie bekend is dat vorig jaar 410 Nederlanders mee hebben gedaan aan genetische genealogie in Nederland waarover je kunt lezen op :
              www.barjesteh.nl

              De uitgever Barjesteh van Waalwijk van Doorn hebben dat alles verwerkt in een boek "Zonen van Adam" hetwelk je ook op die web site kunt zien.
              Dit jaar wordt dat herhaalt voor ongeveer 400 Nederlanders dus als je geinteresseerd bent en je hebt er 150 Euro's voor over contact die web site.

              Ikzelf heb vorig jaar meegedaan en heb het enorm interessant gevonden dus kan het zeker aanbevelen !

              Met groeten,
              Gerard Lemmens

              ________________________________
> [...]

              > Door de lage dollarkoers en de techologische ontwikkelingen wordt het
              > steeds aantrekkelijker een DNA-test te doen. Zie het Sneuper blog op

            • hzijlstra
              Message 6 of 7 , Sep 18, 2009
                Klopt. Ik heb vorig jaar ook meegedaan en kreeg van de uitgever vorige week een mailtje met info over het vervolg. Zie het Sneuper blog-artikel van 11 september j.l. via
                http://sneuperdokkum.blogspot.com/
                of direct naar het artikel via

                http://sneuperdokkum.blogspot.com/2009/09/vervolg-genetische-genealogie-in.html

                Groetnis, Hans
                --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, gerard lemmens <gerardlemmens1@...> wrote:

> [...]
                >
                > Ikzelf heb vorig jaar meegedaan en heb het enorm interessant gevonden dus kan het zeker aanbevelen !

              • hzijlstra
                Message 7 of 7 , Nov 4 2:16 AM
                  L.S.

                  Nieuwe artikelen op Sneuper blog, o.a.:

                  - Anne Tjibbes van der Meulen: Pasja van het Glas
                  - Boedelinventarissen Westerkwartier online
                  - Kollumer Veerhuis te Dokkum te huur
                  - Familie-archief Meindersma uit Ee geinventariseerd
                  - Sonttol registers 1557-1850 online
                  - Fotoverslag ledendag Historische Vereniging Noordoost Friesland
                  - Dominee Hebelius Potter was reislustig

                  Zie http://sneuperdokkum.blogspot.com

                  Groetnis, Hans