Antje Hayes Hornstra

  • fokko_kloostra
    Message 1 of 10 , Mar 31, 2008
      Appie, kun je voor me nakijken wie haar ouders zijn:
      Antje is overleden 19-10-1835 te Schoterland.

      Mogelijk:
      AEngwirden, dopen, doopjaar 1768
      Dopeling: Antie
      Gedoopt op 22 mei 1768 in Terband
      Kind van Haye Piers en Tietske Eyts

      Dopeling : AREND of ANTJE
      Vader : HAIE PIERS
      Moeder : TJITSKE EITS

      Zijn er dan ook gegevens van haar ouders?
      Dank voor je medewerking
      Fokko Sumar
    • Appy de Vries
      Message 2 of 10 , Mar 31, 2008
        Fokko,
        Zal Donderdag even nakijken,
        als ik er in mag tenminste!! [argyf]
        het zijn 2 verschillende Antjes!
        Mijn Antje [ouders Haye Piers en Tietske Eyts] is overl.in Opsterland,
        gehuwd met Jacob Hendriks Beenen,
        jij hoort het nog wel!
        folle groetsjes
        Appy.

        Message 3 of 10 , Mar 31, 2008
          Appy, Fokko,

          Een zuster van mijn voorvader Fedde Hayes Hornstra, kan het ook deze zijn?
          Als het deze ouders zijn, dan ben ik ook geïnteresseerd in meer gegevens van
          Haie Meintes en Jeltje Feddes.
          Ook jullie voorouders?
          Schoterland, dopen, geboortejaar 1764, doopjaar 1764
          Dopeling: Antje
          Geboren op 11 juni 1764 in Rotsterhaule
          Gedoopt op 24 juni 1764 in Sintjohannesga en Delfstrahuizen
          Kind van Haaije Meintes en Jeltje Feddes

          Dopeling : ANSKE of ANTJE
          Vader : HAIE MEINTES
          Moeder : JELTJE FEDDES

          Bron:
          Herv. gem. St. Johannesga, Delfstrahuizen, Rohel en
          Rotsterhaule, doop 1744-1811
          Inventarisnr. : 602

          Message 4 of 10 , Apr 4, 2008
            Fokko en Ad?

            Haije Meintes en Jeltje Feddes
            gehuwd 02-05-1754 Haskerhorne
            attestatie naar St.Johannesga.
            kinderen;
            Fedde 14-12-1757 Rotsterhaule
            Michiel 29-06-1759 ''
            ANTJE HAIJES 11-06-1764 ''
            Meinte 30-08-1767 ''

            bk.4173 akte 101.
            In het jaar 1835 [19-10] ,
            s.middags 12 ure zijn voor ons verschenen,
            Grietman officier v.d. burgerlijke
            stand der Grietenij Schoterland,
            gecompareerd Hylke Jeens Hylkema,
            48j. winkelier,en Hendrik Jans
            Woudstra 39j. schoenmaker,
            beide als geburen,welke ons verklaard hebben,dat Antje Haijes
            Hornstra 71j.,weduwe van Jan Jans
            Greveling en thans gehuwd met
            Evert Jans Post,veenbaas ,wonende
            te Oudschoot, KINDERLOOS,
            op den19-10-1835,des morgens
            ten één ure in het huis nr.41 te
            Oudeschoot is overleden.

            bk.4171 akte 15.
            Overleden 19-01-1827,
            Jan Jans Greveling 67j.,
            veenbaas/assesor en lid van de
            raad deses Grietenij,wonend
            te Oudeschoot,gehuwd met Antje
            Haijes [kinderloos].

            bk.4180 akte 187.
            Evert Jans Post 80j. geb.Sintjohannesga
            won.te Oudeschoot ,eerst
            weduwnaar van Annigjen Jans Wind,
            daarna van Antje Haijes Hornstra
            en laatst van Eelkjen Hendriks
            Sytsma,zoon van Jan Jans Post
            en Janna Everts Mooyweer,
            [beiden overleden],
            09-11-1862 overleden in huisnr.41
            Oudeschoot.
            groetsjes
            Appy.

            Message 5 of 10 , Apr 4, 2008
              Appy,

              Bedankt, het huwelijk van de ouders ook digitaal gevonden; maar het is 1756:
              Haskerland, huwelijken 1756
              Vermelding: Derde proclamatie op 2 mei 1756
              Man : Haye Meintes afkomstig van Haskerhorne
              Vrouw : Jeltje Feddes afkomstig van Sint Johannesga
              Opmerking : attestatie naar Sint JohannesgaGroetsjes, Ad----- Original
              Message -----

              Message 6 of 10 , Apr 4, 2008
                Ad,
                jij hebt gelijk,foutje van mij!
                groetjes
                Appy.
                p.s. in mijn klapper staat bij
                Haije Meintes de naam ''Feddema,''
                zal misschien bij Jeltje Feddes
                horen?

                Message 7 of 10 , Apr 4, 2008
                  Appy,

                  In ieder geval heeft zoon Fedde de naam Hornstra aangenomen, voor hemzelf en
                  9 kinderen. En dochter Antje dus blijkbaar ook.

                  Message 8 of 10 , Apr 12, 2008
                    Fokko,
                    Was dit jouw Antje?
                    Groetsjes
                    Appy.

                    Message 9 of 10 , Apr 13, 2008
                      Volgens mij is de Antje, overleden 19-10-1835, deze:
                      Antje Hayes Hornstra is geboren op 11-06-1764 in Rotsterhaule, Schoterland,
                      dochter van Haie Meintes en Jeltje Feddes. Antje is overleden op 19-10-1835
                      in Oudeschoot, Schoterland, 71 jaar oud.

                      Message 10 of 10 , Apr 13, 2008
                        Hallo Ad,
                        is dit mailtje voor Fokko?
                        daar had ik nog niets van gehoord,