Marten Bink

  • g.r.christiaanse@chello.nl
    Message 1 of 4 , Mar 1, 2001
      Hallo Allemaal,

      Op de persoonskaart van Jakob Bink staan als ouders vermeld
      Martin Bink, geboren Sneek, 5-4-1875 en Jantje Feenstra, zonder
      opgave van geboortedatum.
      Op de site van het Ryksargyf vind ik inderdaad een huwelijk tussen
      Marten Bink en Jantje Feenstra te Hemelumer Oldeferd, 19-11-1903.
      Bij de geboorten Sneek vind ik deze Marten echter niet!!
      Het echtpaar Jakob Bink en Riemertje Stuvenberg krijgen op 6-7-1865
      een zoon Marten die op 6-5-1866 alweer overlijdt. Het lijkt
      verleidelijk om dit paar als ouders te veronderstellen, maar dat is
      toch wel bouwen op drijfzand.
      Kan iemand voor mij nakijken wie de ouders zijn van deze op 5-4-1875
      te Sneek geboren Marten Bink.

      Bij voorbaat dank,

      Ger Christiaanse

      g.r.christiaanse@...
    • r.varkevisser
      Message 2 of 4 , Mar 1, 2001
        Ger,

        deze misschien ??, kennelijk een transcriptie-fout.

        Geboorten regio 12: west Friesland

        Geboorteakte Sneek
        Aangiftedatum 7 april 1875, akte nr. 111
        Marten Brink, geboren 5 april 1875
        zoon van Jakob Brink en Riemke Stuvenberg

        Roelof

      • Ger Christiaanse
        Message 3 of 4 , Mar 1, 2001
          Zeker weten, of iets intellectueler absoluut, Bedankt

> [...]

          >of: http://go.to/frgen .
          >
          >Het archief van deze Hazagebruikers-lijst met daarin alle sinds 8 juli 1999

        • Linda Kamp
          Message 4 of 4 , Mar 1, 2001
            Ger,

            Toch gevonden in het Ryksarchyf (op Stuvenberg):

            Geboorteakte Sneek
            Aangiftedatum 7 april 1875, akte nr. 111
            Marten Brink, geboren 5 april 1875
            zoon van Jakob Brink en Riemke Stuvenberg

            Hij staat geregistreerd onder de naam Brink!

            Groeten van linda Kamp.