wiepkjen eppinga

  • Johannes Zwart
    Message 1 of 3 , Mar 30, 2008
      Goedendag mede speurders,

      Wie kan mij vertellen wie de ouders zijn van Wiepkjen Eppinga ook wel geschreven eppenga geboren 09-07-1841 te lippenhuizen en overleden 20-07-1923 te lippenhuizen en begraven aldaar zijn? wiepkjen was gehuwd op 13-05-1873 te Opsterland met Pieter Sybrens Ebbes geboren 15-10-1844 te Haskerland en overleden 22-12-1936 te Lippenhuizen, en begraven aldaar, hij is een zoon van Sybren Jans Ebbes en Froukjen Bakker, ik heb al gezocht op genlias maar daar doen ze weer moeilijk over welke voor naam wiepkje of wiepkjen en over de achternaam eppenga of eppinga, op alle verschillende mogelijke combinaties is al gezocht, maar helaas, vriendelijke groet Johan Zwart

    • Cor
      Message 2 of 3 , Apr 3, 2008
        Johan,
        hier de antwoorden.
        Gr. Cor Seinstra

        Geboorteakte Opsterland, 1841
        Aangiftedatum 10 juli 1841, blad nr. 77
        Willem Eppinga, geboren 9 juli 1841
        Dochter van Kornelis Aalves Eppinga en Pietje Abeles Kijkman

        Waarschijnlijk is dit de gezochte Wiepkje. Een verschrijving?

        Verkeerd overgenomen door degene die het ingevoerd heeft?

        Met vriendelijke groet,Hans Bottema----- Origineel message
        From: Johannes Zwart

        ANTWOORD:

        Wiepkjen is de naam van de dochter, * te Lippenhuizen.

        Ik meld het bij Tresoar.

        Kornelis Aalves 46 jaaar, wever.

        Message 3 of 3 , Apr 3, 2008
          Cor bedankt, groetjes Johan