Prijzen

  • Feike Boomsma
    Message 1 of 12 , Feb 28 11:53 AM
      Hallo een vraag voor iedereen,

      Wie kan mij een antwoord geven op de volgende vraag:
      Sinds enige tijd zit ik veel in de notariele archieven van 1700-1750 te Rotterdam
      Ik vind daar vaak geldbedragen maar die zeggen mij niets.
      Wie kan mij zeggen aan welk bedrag ik moet denken als ik het in die periode heb over een bedrag van b.v. f 100,00
      B.v.d.

      Feike Boomsma

    • a.a. van deelen
      Message 2 of 12 , Mar 1, 2001
        Hallo Feike,
        De gemiddelde (maar wat of wie is dat) arbeider verdiende tussen de 300 en
        600 gulden per jaar afhankelijk wat voor beroep iemand uitoefende, een
        meestertimmerman werd heel goed betaald, een kuiper minder. Als je wilt dan
        kan ik je een lijst met gegevens zenden maar het betreft ongeveer 6 A
        viertjes, dus ik neem aan dat de webmaster dit liever buiten deze lijst om
        ziet gaan.
        Met vriendelijke groet, tekent
        Harry van Deelen

[...]

        of: http://go.to/frgen .

      • Linda Kamp
        Message 3 of 12 , Mar 1, 2001
          Harry,

          Zou je mij ook zo'n lijst toe willen sturen? Ik heb namelijk dezelfde
          vraag als Feike; ik zou graag wat meer inzicht willen hebben in lonen
          en prijzen in het verleden.

          Groeten van Linda Kamp.
        • Joop Groen
          Message 4 of 12 , Mar 1, 2001
            Hallo Harry,

            Ik zou ook wel graag zo'n lijst hebben. Kun je mij ook zo'n lijst toesturen?

            Met vriendelijke groet,

            Joop Groen

[...]

            Het archief van deze Hazagebruikers-lijst met daarin alle sinds 8 juli
            1999
            geposte berichten staat op

            Yahoo! Groups Sponsor

          • menno.vanderhauw@engelhard.com
            Message 5 of 12 , Mar 1, 2001
              Harry,

              aangezien de lijst groeit, (ook ik heb belangstelling) moet je misschien
              toch maar de systeembeheerder plagen en de gehele lijst hier naar toe
              sturen.

              Menno

              "Joop Groen"
              <jgroen@plane To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
              t.nl> cc:
              01-03-2001
              17:02
              Please
              respond to
              Friesland-gen
              ealogy

              Message 6 of 12 , Mar 1, 2001
                helemaal mee eens!
                ebbel.

[...]

                Subject: RE:
                [Friesland-genealogy] Prijzen
[...]

              • Roelof Varkevisser
                Message 7 of 12 , Mar 1, 2001
                  Harry,

                  Dat is dus voor velen van ons aardige zij-informatie,
                  Misschien heeft Andries nog wel een plaatsje op zijn Friesland-site??
                  Anders wil ik er zelf evt. ook wel een plaatsje voor inruimen.

                  Roelof

> [...]
                  >kan ik je een lijst met gegevens zenden maar het betreft ongeveer 6 A
                  >viertjes, dus ik neem aan dat de webmaster dit liever buiten deze lijst om

                • Hans van der Veer
                  Message 8 of 12 , Mar 1, 2001
                    Harry

                    zou je mij die file ook toe kunnen sturen? Ik ben er zeer in geintereseerd!

                    Hans van der Veer
> [...]
                    > kan ik je een lijst met gegevens zenden maar het betreft ongeveer 6 A
                    > viertjes, dus ik neem aan dat de webmaster dit liever buiten deze lijst om

                  • J.P.D. Groen
                    Message 9 of 12 , Mar 5, 2001
                      Harry, zou ik ook mogen vragen om toezending van die lijst?
                      Hartelijk dank, bij voorbaat!
                      Jaap Groen
                      jpd.groen@...

                      Message 10 of 12 , Mar 5, 2001
                        Hallo Harry,

                        Die lijst met prijzen zou je ook als file op de pagina van Yahoogroups
                        kunnen zetten:
                        Dat geldt ook voor andere bestanden die voor leden van deze groep
                        interessant kunnen zijn. Zo'n bestand is dan voor iedereen beschikbaar.
                        Zoals jullie weten is het niet toegestaan om files met een bestand mee te
                        sturen i.v.m. virusgevaar (het lijkt de varkenspest / gekke koeien / mond en
                        klauwzeer toestand wel...).

                        Andrys Stienstra (moderator)

                        http://docs.yahoo.com/info/terms/

                        > of: http://go.to/frgen .
                        >
                        > Het archief van deze Hazagebruikers-lijst met daarin alle sinds 8 juli
                        1999 geposte berichten staat op

                        http://docs.yahoo.com/info/terms/

                        Yahoo! Groups Sponsor

                        Click here for Classmates.com

                        of: http://go.to/frgen .

                        Het archief van deze Hazagebruikers-lijst met daarin alle sinds 8 juli
                        1999 geposte berichten staat op

                      • Sytske
                        Message 11 of 12 , Mar 5, 2001
                          Hoi Harry,

                          Lijkt me een heel goed idee. Ik heb namelijk ook wel belangstelling en zo
                          heeft iedereen toegang tot de lijst.

                          Groetjes,

                          Sytske

                          Message 12 of 12 , Mar 5, 2001
                            Hallo Andre,
                            Ik wil dat gaarne doen, overigens ik stuur altijd alles plat, vrijwel nimmer
                            als bijlage, omdat ik zelf van simpel doen houd, echter omdat ik de
                            betreffende gegevens op een oudere computer heb/had staan, welke ik aan een
                            collega omroepmedewerkster heb uitgeleend, die haar kat over mijn computer
                            heeft laten staan spugen, waardoor deze het niet meer doet. Ik zal de
                            betreffende gegevens vanuit de print aanwezig bij de NGV moeten her
                            invoeren. Het vervelende is een deel van deze gegevens is door mij zelf
                            uitgezocht, maar een deel heb ik ook vanuit andermans boeken en dit kan ik
                            nu niet precies zonder meer vaststellen. Deze gegevens zijn voor en door mij
                            al van voor 1990 gemaakt, ik ben derhalve een deel vergeten, maar ik kan
                            niet zo maar andermans kopierechten opzij zetten. Voor de echte genealoog
                            kan het echter interessant zijn, maar indertijd waren kosten en inkomsten
                            heel regionaal, soms provinciaal gebonden, zoals een economie thans nog
                            landelijk is in een Europese gemeenschap. Je moet alles een beetje
                            relativeren. Ik wil deze gegevens wederom in Word opzetten als een tekst
                            bestand. Zo spoedig als mogelijk zal ik dit opgeven.