Schregardus

  • Feike Boomsma
    Message 1 of 2 , Feb 28, 2001
      Hallo allemaal voor de liefhebber,

      Ik was laatst in Den Bosch in de militaire archieven aan het zoeken en daar kwam ik het volgende tegen:
      Jaar 1840
      Doede Jans Schregardus 34 jaren geboren te Aalsum.
      Veroordeelt tot 6 weken detentie bij den proost wegens het verkopen van grote equipment stukken.
      De vonnissen waren op 18, 23, 29 december 1840.
      Doede diende bij de 4e kompagnie van het 2e batteljon van het 5e regiment infanterie.
      Misschien heeft iemand iets aan deze informatie
      Feike Boomsma

    • Yde J. van der Meulen
      Message 2 of 2 , Feb 28, 2001
        Feike,

        Hartelijk bedankt, mijn wederhelft is een Schregardus en heeft een grote
        hoeveelheid genealogica waar dit aan toegevoegd zal worden. De Schregardus
        stamboom vanaf stamvader dominee en dokter Henricus S. is natuurlijk wel al
        volledig bekend.

        Yde van der Meulen

        of: http://go.to/frgen .