Re: [Friesland-genealogy] Re: Anna van Kerkhoven, Leeuwarden

  • Esther van Rems-Dijkstra
    Message 1 of 6 , Mar 5, 2008
      Ik heb even doorgezocht met Lodewijk van der Helm, bij hun huwelijk wordt
      zijn vrouw Jantje van Kerkhoven genoemd, bij de geboortes van hun twee
      kinderen Antie. Ik ben nu een beetje confuus of dit wel dezelfde kan zijn,
      of zou ze haar moeders naam zijn gaan gebruiken na het overlijden van
      moeder??

      Leeuwarden, huwelijken 1776
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 19 mei 1776
      Man : Lodewijk Carel van der Helm afkomstig van
      ������������Leeuwarden
      Vrouw : Jantje van Kerkhoven afkomstig van Leeuwarden
      Opmerking : getrouwd in de Galilee�r kerk

      Gestandaardiseerde namen: LODEWIJK en JANKE

      Bron:
      Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenboeken(DTBL)
      Trouwregister Hervormde gemeente Leeuwarden 1772-1777
      Inventarisnr.: 997
      Op microfiche beschikbaar op de studiezaal van Tresoar

      Bij het laatste huwelijk wat je gaf komen een rits kinderen naar de
      geboortegolf stopt in 1745, ik ben bang dat dit niet de ouders zijn van mijn
      Antie, jammer dat ze zo weinig kinderen had, ik heb er maar 2 gevonden....

      Dank voor je harde meezoeken!

      Groeten
      Esther

      --
      Get Firefox!

    • klaaspera
      Message 2 of 6 , Mar 6, 2008
        Hallo Esther,

        Het wordt nu inderdaad een beetje lastig. Als de twee sporen, die ik
        noemde, niet werken, heb ik nog één andere mogelijkheid. Er staan op
        Tresoar en genlias nogal veel kinderen van Joannis Kerkhoven en
        Petronella Bouwens (zie hun kind Ida=Ietje hieronder). Heb je daar al
        bij gekeken? Het is vreemd, dat er geen geboortebewijs is van Anna
        (Antje) van Kerkhoven. De puzzel is nog niet af, vrees ik.

        Hennaarderadeel, dopen, doopjaar 1755
        Dopeling: Ida
        Gedoopt op 23 oktober 1755 in Roodhuis
        Dochter van Joannis Kerkhoven en Petronella Bouwens
        Aanwezig: Ida/Iske Tjennes

        Dopeling : IETJE
        Vader : JOHANNES
        Moeder : PETRONELLA BOUWES
        Aanwezige : ..... TJERNES
        ..... = naam of patroniem komt niet voor in de Thesaurus

        Bron:
        R.K. par. Roodhuis, doop 1748-1811
        Inventarisnr. : 406
        Op microfiche beschikbaar op studiezaal Tresoar

        Bron: http://www.tresoar.nl/

        Hartelijke groeten,

        Klaas Pera

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Esther van Rems-Dijkstra"