Feitsma/wommels

  • ken veldhuis
    Message 1 of 2 , Mar 4, 2008
      Beste Irene,

      Mijn pake was 'butermakker" in Wommels en mijn heit werd er geboren. Zodoende hebben wij een schilderij (van circa 40er jaren) van het gezicht op de trekvaart en ik geloof dat het kaas pakhuis er op is afgebeeld. Mijn oudste broer in Winnipeg heeft het schilderiij en heeft mij er ooit een digitale foto van gestuurd. Ik zal gaan zoeken.
      Als ik het niet kan vinden wil ik mijn broer wel vragen om een nieuwe.
      Uiteraard zijn er meer afbeeldingen van, maar waar ???
      Mijn grootouders woonde aan de terp en naast bakker Feitsma (rechts, voor de brug richting Bolsward).

      mei freonlike groetnis,
      Keimpe

      <"Irene Visser" ireneented@... irene15121954
      Date: Mon Mar 3, 2008 9:22 am ((PST))

      Dag,
      ben druk bezig met de Feitsma's, kaaskoopman uit Wommels.
      Heb net al bij de beeldbank van Tresoar gekeken of er een foto oid is
      van het Kaaspakhuis in Wommels, maar kan niets vinden.

      Heeft iemand enig idee, waar er wel iets van te vinden is.

      Heb al een plaatje gemaakt van het (voormalig pakhuis) wat nu museum
      is.

      groetjes Irene.

    • Irene Visser
      Message 2 of 2 , Mar 4, 2008
        Beste Keimpe,

        ik zelf kom er niet weg hoor, ben bezig voor een zwager.
        Maar zou wel mooi zijn als je er een foto van krijgen kan.
        En zo te lezen moeten je pake en heit denk ik de Feitsma's hebben gekend. Misschien zelfs in de klas gezeten, bij de schoonmoeder van Feitsma.
        Die was lerares in Wommels. Zal daar nog eens extra achteraan.

        groetjes Irene.

        To: Friesland-genealogy@yahoogroups.comFrom: campegius@...: Tue, 4 Mar 2008 11:08:29 -0500Subject: [Friesland-genealogy] Feitsma/wommels

        Beste Irene,Mijn pake was 'butermakker" in Wommels en mijn heit werd er geboren. Zodoende hebben wij een schilderij (van circa 40er jaren) van het gezicht op de trekvaart en ik geloof dat het kaas pakhuis er op is afgebeeld. Mijn oudste broer in Winnipeg heeft het schilderiij en heeft mij er ooit een digitale foto van gestuurd. Ik zal gaan zoeken. Als ik het niet kan vinden wil ik mijn broer wel vragen om een nieuwe.Uiteraard zijn er meer afbeeldingen van, maar waar ???Mijn grootouders woonde aan de terp en naast bakker Feitsma (rechts, voor de brug richting Bolsward).mei freonlike groetnis,Keimpe<"Irene Visser" ireneented@... irene15121954Date: Mon Mar 3, 2008 9:22 am ((PST))Dag,ben druk bezig met de Feitsma's, kaaskoopman uit Wommels.Heb net al bij de beeldbank van Tresoar gekeken of er een foto oid isvan het Kaaspakhuis in Wommels, maar kan niets vinden.Heeft iemand enig idee, waar er wel iets van te vinden is.Heb al een plaatje gemaakt van het (voormalig pakhuis) wat nu museumis.groetjes Irene.---------------------------------Ask a question on any topic and get answers from real people. Go to Yahoo! Answers. [Non-text portions of this message have been removed]