Familie Canrinus

  • Gerard de Jong
    Message 1 of 8 , Mar 4 6:27 AM
      Goedemiddag,

      Enkele jaren ben ik o.a. opzoek naar gegevens omtrent de familie Canrinus.
      Ik zit echter nog met een paar vraagtekens.
      Misschien is er iemand die mij verder kan helpen. Het gaat om de overlijdens gegevens van de volgende personen en eventuele partners en kinderen:

      1. Willem Canrinus, geboren 7 november 1828 in de gemeente Wonseradeel, zoon van Jan Canrinus en Marijtje Robijn.

      2. Sybolt Canrinus, geboren 21 april 1856 in de gemeente Wonseradeel, zoon van Willem Canrinus en Hiltje Karsten. Hij huwde op 28 mei 1881 in de gemeente Wonseradeel met:
      Magdalena Jaegeling, zover ik weet kregen ze 3 kinderen, Hiltje Canrinus, geboren 20 juni 1885 in de gemeente Wonseradeel, Bieke Canrinus, geboren 30 mei 1888 in de gemeente Wonseradeel en Willem Canrinus, geboren 17 maart 1890 in de gemeente Wonseradeel.

      3. Hendrik Canrinus, geboren 13 april 1859 in de gemeente Wonseradeel, zoon van Willem Canrinus en Hiltje Karsten. Hij huwde op 15 mei 1886 in de gemeente Wonseradeel met:
      Grietje Boomsma, zover ik weet kregen ze 4 kinderen, Antje, Willem, Ale en Sybolt Canrinus. De gegevens van Antje, Ale en Sybolt zijn mij bekend, alsmede de geboortegegevens van Willem.

      4. Siebolt Canrinus, geboren 10 september 1855 te Workum, zoon van Sybren Canrinus en Attje de Haan.

      Alvast bedankt.

      M.vr.gr.
      Gerard de Jong

    • Maikel Galama
      Message 2 of 8 , Mar 4 11:34 AM
        Hoi Gerard,

        Hendrik Canrinus zijn grafsteen stond (of staat) te Idsegahuizum, hierop de tekst:

        H. Canrinus * 13-04-1859 ? 28-09-1944 e.v.
        G. Boomsma * 28-08-1853 ? 20-07-1930

        Een naastgelegen steen was van Antje H. Canrinus e.v. P.S. Miedema

        Greoetjes, Maikel

        Bovenstaande is een aantwoord op:

        Message 3 of 8 , Mar 4 11:50 AM
          Hoi Gerard,

          in onderstaand bericht staan enkele foutjes, waarschijnlijk doorzie jij dat wel.
          Maar toch, er zijn misschien ook lezers die het niet begrijpen, vandaar het volgende:

          De vraagtekens dienen gelezen te worden als een overlijdensteken, zo waren ze
          in ieder geval verstuurd!
          En aantwoord met dubbel a mz antwoord met enkel a.

          Groetjes, Maikel

          Bovenstaand is een bericht n.a.v.:

          Message 4 of 8 , Mar 5 11:26 AM
            Hoi Maikel,

            Bedankt voor je reaktie.
            Hier kan ik weer verder mee, hartelijk dank.

            Ik denk dat de graven er niet meer zijn, kan ze namenlijk niet op graftombe meer vinden.
            Maar weet nu in ieder geval dat ze daar begraven hebben gelegen.

            M.vr.gr.
            Gerard

            Message 5 of 8 , Mar 5 11:32 AM
              Beste Maikel,

              Was het even vergeten te vragen.
              Heb jij misschien ook een foto van deze graven?
              En de gegevens van het graf van Antje Miedema-Canrinus?

                Message 7 of 8 , Mar 6 1:40 AM
                  Hoi Gerard,

                  de foto van de grafsteen van Sybolt Canrinus kun je bij

                  http://www.graftombe.nl/

                  opvragen. De andere foto, die van het graf van Hendrik Canrinus en de
                  naastgelegen Antje H. Canrinus zal ik voor je inscannen en je toesturen
                  zodra je mij je e-mail adres hebt laten weten.

                  Groetjes, Maikel

                  ANTWOORD OP:

                  Message 8 of 8 , Mar 9 12:17 PM
                    Hoi Maikel,

                    Heel hartelijk dank voor je reaktie.
                    De foto van het graf van Sybolt heb ik ontvangen van Willem.

                    Mijn emailadres is dejonggerard@....

                    Alvast heel erg bedankt.

                    Groeten,