Re: [Friesland-genealogy] Geert Pereboom

  • L.Vlastra
    Message 1 of 8 , Mar 4, 2008
      Beste Henny,

      Ik neem aan dat je op tresoar alle kinderen van Geert en Aafje Luitjes en die van Geert en Klaaske al hebt gevonden.
      Een andere mogelijkheid voor ons "geëmigreerde" Friezen is het CBG in Den Haag, daar zijn bijna alle akten en bijlagen van Friesland (ook van andere provincies) op microfiches aanwezig en te raadplegen. Een dagje snuffelen levert een schat aan informatie.
      Handig is wel als je vooraf de jaartallen en aktennummers weet.
      Anders moet je zoeken via de tienjarentafels, welke daar ook aanwezig zijn.

      Het CBG is naast het centraal station.
      Met vriendelijke groet
      Luut Vlastra

    • Annemarth Sterringa
      Message 2 of 8 , Mar 4, 2008
        Hallo Henny, welkom bij de groep!

        Een heleboel indexjes (incl. aktenummers etc) kun je thuis al vinden
        op de site van Tresoar
        http://tinyurl.com/dzxwd
        =
        http://www.tresoar.nl/mmtresoar/main/content_pagina_volledig_teaser_re
        chts.jsp?lang=nl&pagina=3313&stylesheet=onderzoek.css

        (waarschijnlijk breekt de lange link)

        Tip: zoek op beginletters van naam gevolgd door*
        Klaasje van der Meulen zoek op
        [ kl* meu* ]
        spaties tussen de rechte haken en de zoekterm

        En zoals ik je buiten de groep om al schreef, alle Friese doop-,
        trouw- en begraaf- en lidmatenboeken (voor 1811) en de aktes van de
        Burgerlijke Stand (na 1811) zijn net als bij Tresoar op microfiche
        bij het CBG aanwezig; en nog veel meer, zie Friesland of de gemeente
        waar je zoekt bij
        http://www.cbg.nl/

        Een bezoek aan CBG is vanuit Rotterdam trouwens 'kat int bakkie'.

        Succes en groetjes uit Delft,
        Annemarth Sterringa

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "hennypereboom"
        <henny@...> wrote:

        > Beste Mensen,
        >
        > Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Henny Pereboom,
        kleindochter
        > van Geert Pereboom, die 16 januari 1910 in Wolvega is geboren.
        >
        > Sinds een paar jaar ben ik gegevens aan het zoeken van Geert
        Pereboom en zijn vrouw Klaasje van der Meulen.

      • Henny Pereboom
        Message 3 of 8 , Mar 5, 2008
          Beste mensen,

          Luut, Annemarth, en Herman, bedankt voor jullie bruikbare tips om gegevens van Geert Pereboom en Klaasje van der Meulen te achterhalen.
          Ik ga er zeker gebruik van maken.

          Van Theun Dijkstra heb ik een mail ontvangen, dat hij gegevens van Klaasje en Geert in zijn bestand heeft. Dit gaat hij mij doormailen.

          Eindelijk kom ik verder in mijn speurtocht.

          Met vriendelijke groet,

          Henny Pereboom