Re: [Friesland-genealogy] Geert Pereboom

  • Henny Pereboom
    Message 1 of 8 , Mar 3, 2008
      Beste Herman,

      Wat fijn dat je deze gegevens hebt gevonden. Waarschijnlijk heb ik hier overheen gekeken.
      Binnenkort heem ik een dag vrij om in Leeuwarden de huwelijkse voorwaarden te gaan bekijken.

      Bedankt,

      met vriendelijke groet,

      Henny Zeeuw

      Message 2 of 8 , Mar 4, 2008
        Beste Henny,

        Ik neem aan dat je op tresoar alle kinderen van Geert en Aafje Luitjes en die van Geert en Klaaske al hebt gevonden.
        Een andere mogelijkheid voor ons "geëmigreerde" Friezen is het CBG in Den Haag, daar zijn bijna alle akten en bijlagen van Friesland (ook van andere provincies) op microfiches aanwezig en te raadplegen. Een dagje snuffelen levert een schat aan informatie.
        Handig is wel als je vooraf de jaartallen en aktennummers weet.
        Anders moet je zoeken via de tienjarentafels, welke daar ook aanwezig zijn.

        Het CBG is naast het centraal station.
        Met vriendelijke groet
        Luut Vlastra

      • Annemarth Sterringa
        Message 3 of 8 , Mar 4, 2008
          Hallo Henny, welkom bij de groep!

          Een heleboel indexjes (incl. aktenummers etc) kun je thuis al vinden
          op de site van Tresoar
          http://tinyurl.com/dzxwd
          =
          http://www.tresoar.nl/mmtresoar/main/content_pagina_volledig_teaser_re
          chts.jsp?lang=nl&pagina=3313&stylesheet=onderzoek.css

          (waarschijnlijk breekt de lange link)

          Tip: zoek op beginletters van naam gevolgd door*
          Klaasje van der Meulen zoek op
          [ kl* meu* ]
          spaties tussen de rechte haken en de zoekterm

          En zoals ik je buiten de groep om al schreef, alle Friese doop-,
          trouw- en begraaf- en lidmatenboeken (voor 1811) en de aktes van de
          Burgerlijke Stand (na 1811) zijn net als bij Tresoar op microfiche
          bij het CBG aanwezig; en nog veel meer, zie Friesland of de gemeente
          waar je zoekt bij
          http://www.cbg.nl/

          Een bezoek aan CBG is vanuit Rotterdam trouwens 'kat int bakkie'.

          Succes en groetjes uit Delft,
          Annemarth Sterringa

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "hennypereboom"
          <henny@...> wrote:

> [...]
          >
          > Wie kan mij vertellen wanneer en waar Geert Pereboom is geboren, en
          > wie de ouders zijn van Geert Pereboom en Klaasje van der Meulen.

        • Henny Pereboom
          Message 4 of 8 , Mar 5, 2008
            Beste mensen,

            Luut, Annemarth, en Herman, bedankt voor jullie bruikbare tips om gegevens van Geert Pereboom en Klaasje van der Meulen te achterhalen.
            Ik ga er zeker gebruik van maken.

            Van Theun Dijkstra heb ik een mail ontvangen, dat hij gegevens van Klaasje en Geert in zijn bestand heeft. Dit gaat hij mij doormailen.

            Eindelijk kom ik verder in mijn speurtocht.

            Met vriendelijke groet,

            Henny Pereboom