Anna van Kerkhoven, Leeuwarden

  • Esther van Rems-Dijkstra
    Message 1 of 6 , Mar 3 6:21 AM
      Kan iemand me helpen met deze vastloper?

      Anna (Antje) van Kerkhoven is geboren in 1754. Antje is overleden, 54
      jaar oud. Zij is begraven op zaterdag 2 april 1808 te Leeuwarden
      [bron: Leeuwarden 1808 Gemeente Leeuwarden Register van begravenen of
      overledenen 1806-1811 Invnr.: DTB 924].
      Religie:
      NH
      Antje trouwde, 29 jaar oud, op zondag 18 mei 1783 in Leeuwarden [bron:
      Trouwregister Hervormde gemeente Leeuwarden, 1783 DTB nr: 998, 1777 -
      1783] met Johannes Jans van der Werff, nadat zij op vrijdag 2 mei 1783
      in Leeuwarden in ondertrouw zijn gegaan [bron: Trouwregister Gerecht
      Leeuwarden, 1783 DTB nr: 913, 1775 - 1785]. Johannes is geboren in
      Noordwijk??. Hij is begraven op zaterdag 2 juni 1804 te Leeuwarden
      [bron: Leeuwarden 1804 Gemeente Leeuwarden Register van begravenen of
      overledenen 1796-1805 Invnr.: DTB 923].

      Kinderen van Antje en Johannes:
      1 Jan Johannes van der Werff, geboren op dinsdag 12 oktober 1784 in
      Leeuwarden. Hij is gedoopt op woensdag 27 oktober 1784 in Leeuwarden
      [bron: Leeuwarden, geboortejaar 1784, doopjaar 1784 Leeuwarden, Doop
      Herv. gem. 1783-1789 DTB: 949].
      2 Anna Maria (Antje/Anne) van der Werf, geboren op zondag 25 maart
      1787 in Leeuwarden. Zij is gedoopt op woensdag 11 april 1787 in
      Leeuwarden [bron: Leeuwarden, geboortejaar 1787, doopjaar 1787
      Leeuwarden, Doop Herv. gem. 1783-1789 DTB: 949]. Antje/Anne is
      overleden op dinsdag 20 augustus 1867 in Menaldumadeel, 80 jaar oud.
      Van het overlijden is aangifte gedaan op woensdag 21 augustus 1867
      [bron: Overlijdensakte Menaldumadeel, 1867 Aangiftedatum 21 augustus
      1867, akte nr. 142].
      Religie:
      NH
      Antje/Anne trouwde, 22 jaar oud, op zondag 24 december 1809 in
      Leeuwarden [bron: DTB nr: 915, 1798-1811 Trouwregister Gerecht
      Leeuwarden, 1809] met Pieter Jelles de Roos, 23 jaar oud, nadat zij op
      vrijdag 8 december 1809 in Leeuwarden in ondertrouw zijn gegaan [bron:
      DTB nr: 2000, 1594-1812 jaar 1809 Hervormde gemeente Leeuwarden].
      Pieter is geboren op woensdag 6 september 1786 in Dokkum, zoon van
      Jelle Pieters de Roos en Gertje Jetses de Vries. Hij is gedoopt op
      zondag 24 september 1786 in Dokkum [bron: Dokkum, geboortejaar 1786,
      doopjaar 1786 Dokkum, Doop Herv. gem. 1772-1789 DTB: 191]. Pieter is
      overleden op zondag 2 oktober 1881 in Leeuwarden, 95 jaar oud [bron:
      akte nr. 537]. Van het overlijden is aangifte gedaan op maandag 3
      oktober 1881.

      --
      Get Firefox!
    • klaaspera
      Message 2 of 6 , Mar 3 9:28 AM
        Hallo Esther,

        Waar zit nou precies die vastloper? Wat wil je weten?

        Hartelijke groeten,

        Klaas Pera

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Esther van Rems-Dijkstra"
        <esthervanrems@...> wrote:

> [...]
        > overleden op zondag 2 oktober 1881 in Leeuwarden, 95 jaar oud [bron:
        > akte nr. 537]. Van het overlijden is aangifte gedaan op maandag 3

      • Esther van Rems-Dijkstra
        Message 3 of 6 , Mar 3 12:16 PM
          Hi Klaas,

          Je hebt gelijk, ik ben niet duidelijk geweest. Ik ben aan het zoeken naar de
          geboorte/doop van Anna van Kerkhoven en haar ouders zoek ik dan dus ook.
          Verder heb ik heb ik het gezin denk ik compleet, tenzij iemand uiteraard
          aanvullingen en opmerkingen heeft??

          Groetjes
          Esther

          --
          Get Firefox!

        • klaaspera
          Message 4 of 6 , Mar 4 3:46 AM
            Hallo Esther,

            Vanmorgen heb ik even voor jou op verschillende websites gekeken. Ik
            vond twee dingen die van belang kunnen zijn. Anna van Kerkhoven staat
            ook bekend als Antje of Antie (van) Kerkhoven. Ik vond op Tresoar een
            mogelijk kind van haar uit een eerste huwelijk, maar de moeder Antie
            Kerkhoven kan natuurlijk ook een naamgenoot zijn:

            Leeuwarden, dopen, geboortejaar 1777, doopjaar 1777
            Dopeling: Lourens
            Geboren op 9 februari 1777
            Gedoopt op 16 februari 1777 in Leeuwarden
            Zoon van Lodewyk Carel van der Helm en Antie Kerkhoven

            Opm.: Gedoopt in de Jacobijnerkerk, NB

            Dopeling : LOURENS
            Vader : LODEWIJK KARELS
            Moeder : ANTJE

            Bron:
            Herv. gem. Leeuwarden, doop 1772-1777
            Inventarisnr. : 947
            Op microfiche beschikbaar op studiezaal Tresoar

            Bron: www.tresoar.nl

            Het tweede document dat ik vond geeft mogelijkerwijs haar ouders aan.
            Aangezien de moeder hier Antie heet, zo wordt zij ook regelmatig
            genoemd, voel ik heel veel voor deze optie.

            Harlingen, huwelijken 1729
            Vermelding: Bevestiging huwelijk op 29 mei 1729
            Man : Jacobus Pyters van Kerkhoven afkomstig van
            Harlingen
            Vrouw : Antie Hibbes Halma afkomstig van Harlingen

            Gestandaardiseerde namen: JAKOB PIETERS en ANTJE HIBBES

            Bron:
            Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenboeken(DTBL)
            Trouwregister Hervormde gemeente Harlingen 1709-1739
            Inventarisnr.: 333
            Op microfiche beschikbaar op de studiezaal van Tresoar

            Bron: www.tresoar.nl

            <esthervanrems@...> wrote:

> [...]
            > geboorte/doop van Anna van Kerkhoven en haar ouders zoek ik dan dus ook.
            > Verder heb ik heb ik het gezin denk ik compleet, tenzij iemand uiteraard

          • Esther van Rems-Dijkstra
            Message 5 of 6 , Mar 5 2:32 AM
              Ik heb even doorgezocht met Lodewijk van der Helm, bij hun huwelijk wordt
              zijn vrouw Jantje van Kerkhoven genoemd, bij de geboortes van hun twee
              kinderen Antie. Ik ben nu een beetje confuus of dit wel dezelfde kan zijn,
              of zou ze haar moeders naam zijn gaan gebruiken na het overlijden van
              moeder??

              Leeuwarden, huwelijken 1776
              Vermelding: Bevestiging huwelijk op 19 mei 1776
              Man : Lodewijk Carel van der Helm afkomstig van
              ������������Leeuwarden
              Vrouw : Jantje van Kerkhoven afkomstig van Leeuwarden
              Opmerking : getrouwd in de Galilee�r kerk

              Gestandaardiseerde namen: LODEWIJK en JANKE

              Bron:
              Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenboeken(DTBL)
              Trouwregister Hervormde gemeente Leeuwarden 1772-1777
              Inventarisnr.: 997
              Op microfiche beschikbaar op de studiezaal van Tresoar

              Bij het laatste huwelijk wat je gaf komen een rits kinderen naar de
              geboortegolf stopt in 1745, ik ben bang dat dit niet de ouders zijn van mijn
              Antie, jammer dat ze zo weinig kinderen had, ik heb er maar 2 gevonden....

              Dank voor je harde meezoeken!

              Groeten
              Esther

              --
              Get Firefox!

            • klaaspera
              Message 6 of 6 , Mar 6 3:05 AM
                Hallo Esther,

                Het wordt nu inderdaad een beetje lastig. Als de twee sporen, die ik
                noemde, niet werken, heb ik nog één andere mogelijkheid. Er staan op
                Tresoar en genlias nogal veel kinderen van Joannis Kerkhoven en
                Petronella Bouwens (zie hun kind Ida=Ietje hieronder). Heb je daar al
                bij gekeken? Het is vreemd, dat er geen geboortebewijs is van Anna
                (Antje) van Kerkhoven. De puzzel is nog niet af, vrees ik.

                Hennaarderadeel, dopen, doopjaar 1755
                Dopeling: Ida
                Gedoopt op 23 oktober 1755 in Roodhuis
                Dochter van Joannis Kerkhoven en Petronella Bouwens
                Aanwezig: Ida/Iske Tjennes

                Dopeling : IETJE
                Vader : JOHANNES
                Moeder : PETRONELLA BOUWES
                Aanwezige : ..... TJERNES
                ..... = naam of patroniem komt niet voor in de Thesaurus

                Bron:
                R.K. par. Roodhuis, doop 1748-1811
                Inventarisnr. : 406
                Op microfiche beschikbaar op studiezaal Tresoar

                Bron: http://www.tresoar.nl/