RE: [Friesland-genealogy] Re: N-O Friesland: Claas Douwes uit Wierum x Aafke Pieter uit Nes

  • Marcel Peeringa
    Message 1 of 8 , Mar 1, 2008
      Beste Hans en Bert,
      Ik ben inderdaad bezig met de fam. Peeringa.
      Aafke Pieters komt daarin inderdaad voor.
      Echter zij is gedoopt in 1770.
      Toen was Maaijke (* 1742) ook al in leven.
      Dus helaas geen match denk ik.
      Groet,
      Marcel Peeringa

      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.comFrom: hzijlstra@...: Fri, 29 Feb 2008 19:43:28 +0000Subject: [Friesland-genealogy] Re: N-O Friesland: Claas Douwes uit Wierum x Aafke Pieter uit Nes

      Bert,Via Gerard de Weger uit Moddergat heb ik de volgende info:Aafke Pieters ~in 1770 Vader Pieter Johannes x 1760 Feikje Jochums woonde 1766 in Paesens. Twee kinderen gaan zich Peeringa noemen, Ruurd en Sytske. Er is ook een Peeringa sneuper, volgens mij ook in deze emailgroep.Groetnis,Hanshttp://www.angelfire.com/vt/sneuperhttp://sneuperdokkum.blogspot.com/--- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Bert de Boer" <e_de_boer@...> wrote:>> Beste groepsleden.> Cornelis Dirks de Boer (1738-1800, Vlieland) trouwt 26 sep 1762 te Oost-Vlieland met Maaijke Klaas Visser, geboren ca feb 1742 te Oost-Vlieland, waarschijnlijk dochter van Claas Douwes, afkomstig van Wierum in N.O Friesland en Aafke Pieters, afkomstig van Nes, ook in N.O Friesland. Claas Douwes was vermoedelijk schipper op een vissersschuit.> Er zijn meerdere van deze contacten bekend tussen Wierum en de familie de Boer op Vlieland, waaronder Douwe Nuttes/Nittes Visser, afkomstig van Wierum, Schepen (1796) en Burgemeester van Vlieland.> Ik ben daarom geinteresseerd in de achtergrond van genoemde personen en de'emigratie' vanuit Wierum naar Vlieland.> Met vriendelijke groet,> Bert de Boer> > > [Non-text portions of this message have been removed]>

    • Bert de Boer
      Message 2 of 8 , Mar 1, 2008
        Douwe, Frans,
        Het ziet er naar uit dat jullie informatie aansluit met mijn gegevens. Een aantal open eindjes kan ik nu waarschijnlijk aansluiting geven. Na verdere analyse kom ik hier in meer detail een dezer dagen op terug.
        Met vriendelijke groet,
        Bert de Boer

        Message 3 of 8 , Mar 5, 2008
          Beste Douwe Visser,
          Na uitwisseling eerste informatie blijken we op het zelfde spoor te zitten. Er lijkt nog veel boeiend werk te doen. Ik zal verder contact opnemen buiten de groep om.
          Met vriendelijke groet,
          Bert de Boer