Ids Gerrits van Poppingahuizen

  • Hessel de Walle
    Message 1 of 3 , Feb 28, 2008
      L.S.

      Nieuwe tekst van een geboortelepel:

      Ids Gerrits is gebooren den 2 februarius 1697

      Zoon van Gerrit Anskes en Beike Everts. Verder niks te vinden. Weet
      iemand meer van deze persoon?

      Hessel de Walle
    • Mieke
      Message 2 of 3 , Feb 29, 2008
        Hallo Hessel,

        Ids Gerrits zit in mijn stamboom als zoon (of dochter?)van mijn stam-
        tante Bijcke Everts.

        Gerrit Anskes (ook Ansches)werd geboren te Rauwerd. Gerrit trouwde
        Bijcke Everts op 17 Aug 1684 te Rauwerderhem, dochter van Ewert
        Riencx en Trijntje Jans.(mijn stamouders)

        Kinderen uit dit huwelijk:
        M i. Anske Gerrits werd gedoopt op 02 Mei 1686 te Poppingawier

        M ii. Ewert Gerrits werd gedoopt op 24 Apr 1687 te Poppingawier

        M iii. Anske Gerrits werd gedoopt op 02 Jun 1689 te Poppingawier

        V iv. Trijntie Gerrits werd gedoopt op 29 Nov 1691 te Poppingawier.

        M v. Aage Gerrits werd gedoopt op 13 Mrt 1693 te Poppingawier.

        M vi. Jan Gerrits werd gedoopt op 21 Apr 1695 te Poppingawier.

        M vii. Ids Gerrits werd gedoopt op 07 Feb 1697 te Poppingawier.

        M viii. Reijenick Gerrits werd gedopot op 25 Dec 1698 te
        Sijbrandaburen/Terzool

        M ix.Klaas Gerrits werd gedoopt op 27 Okt 1700 te
        Sijbrandaburen/Terzool

        M x. Gerben Gerrits werd gedoopt op 04 Mrt 1708 te Sijbrandaburen

        Tresoar
        Rauwerderhem, dopen, doopjaar 1697
        Dopeling: Ids
        Gedoopt op 7 februari 1697 in Poppingawier
        Kind van Gerrijt Anskes en niet genoemde moeder
        Dopeling: IDS of IDSKE
        Vader: GERRIT ANSKES
        Bron: Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmaatboeken (DTBL)
        Herv. gem. Deersum en Poppingawier, doop 1675-1811
        Inventarisnr.: 580

        Met vriendelijke groet,
        Mieke Hawner
      • Hessel de Walle
        Message 3 of 3 , Feb 29, 2008
          Hallo Mieke,

          Weet je nu dus dat er een geboortelepel van hem bewaard is gebleven :)

          Hessel

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Mieke" <hawner@...>