Re: [Friesland-genealogy] petrus bruining

  • Appy de Vries
    Message 1 of 3 , Feb 28, 2008
      Joke;
      Alsnog dank voor jouw reactie,
      de fam. Petrus Bruining heb ik
      met hulp van Nynke/Hans e.a.,
      ook het boek van '' Hessel de Walle'',
      en de ''Encyclopedie van Friesland'',
      opgelost, [predikanten geslacht]
      misschien zou je deze bronnen
      ook eens kunnen raadplegen?
      veel groetjes en succes!
      Appy.
      ----- Original Message -----
      From: joke van Gorcum
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Thursday, February 28, 2008 8:43 AM
      Subject: Re: [Friesland-genealogy] petrus bruining

      Beter laat dan nooit mijn reaktie op jouw vraag. Ik zit met een zelfde probleem. Alleen in ons geval wordt Bruining uiteindelijk in 1811 Breuning. Ook ik kan geen ouders vinden van Antonius Ludovicus Bruining.
      Het zijn beide, jouw Petrus en onze Antonius, gestudeerde personen misschien moeten we eens kijken in het Album Studiosorem, misschien Franeker?
      Ook het huwelijk van Antonius en Barabara Willems van der Tempel is niet te vinden, helaas.
      Misschien kunnen we elkaar helpen
      www.vangorcumstamboom.nl

      groet Joke van Gorcum

      Hindeloopen, dopen, doopjaar 1750
      Dopeling: Daniel
      Gedoopt op 22 november 1750 in Hindeloopen
      Kind van A.... Breuning, dr. en niet genoemde moeder

      Hindeloopen, dopen, doopjaar 1750
      Dopeling: Willem
      Gedoopt op 22 november 1750 in Hindeloopen
      Kind van A.... Breuning en niet genoemde moeder

      Gaasterland, dopen, geboortejaar 1755, doopjaar 1761
      Dopeling: Wilhelmus Daniel
      Geboren op 21 december 1755
      Gedoopt op 8 februari 1761 in Balk
      Zoon van Antonius Ludovicus Bruining, dr. en Barbara Willems

      Opm.: De dopeling geboren om 2300 uur

      Gaasterland, dopen, geboortejaar 1753, doopjaar 1761
      Dopeling: Anna Elisabeth
      Geboren op 16 juli 1753
      Gedoopt op 8 februari 1761 in Balk
      Kind van Antonius Ludovicus Bruining, dr. en Barbara Willems

      Opm.: De dopeling geboren om 2400 uur